Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Deltakerinformasjon



Friidrettsgruppen i Idrettslaget Tyrving ønsker elever, lærere og andre interesserte velkommen til Skolemesterskap i friidrett på Nadderud stadion. Her følger informasjon som er viktig for gjennomføringen av stevnet:

INFORMASJON OG RESULTATER vil bli hengt opp på oppslagstavler bak hovedtribunen. Resultatene vil etter stevnet bli lagt ut på Tyrvings hjemmesider www.tyrving.no



START PÅ ØVELSENE skjer i henhold til tidsskjemaet. Elevene må selv sørge for å være ved de respektive startstedene minimum 10 minutter øvelsen starter. Det vil ved start løp bli hengt opp heatoppsett slik at elevene kan følge med når de skal starte.

STARTNUMMERUTDELING foregår bak hovedtribunen. Startnummerne deles ut samlet til hver skole. Startnummeret skal brukes under hele konkurransen. For stafettdeltakelse er det egne startnumre, som utdeles samlet til lagleder ved innlevering av lagoppstilling for stafetten, senest en time før stafettstart.

LØP 60m: Det vil bli satt opp heat – max åtte løper i samme heat. De åtte beste tidene går til finale. 800m: Max 15 løper i samme heat. Stafett: Det løpes 100m-200m-300m-400m med samme klasseinndeling som for de individuelle øvelsene.

HOPP I lengde får hver deltaker 3 forsøk. Det er 50cm satssone, som vil si at det måles fra der deltakeren satser i satssonefeltet. I høyde får hver deltaker 2 forsøk på hver høyde. Begynnerhøyden for jentene er 1,10 og for guttene 1,20. Lista flyttes opp 5cm hver gang.



KULE Kulene veier 3kg for jentene og 4kg for guttene. Hver deltaker får 2 støt som støtes like etter hverandre. Kun deltakerens lengste støt måles.

PREMIERING Invidividuelt: Det utdeles premier til de tre beste i hver øvelse/klasse – snarest mulig etter endt øvelse. Stafett: Det utdeles premier til de fire løperne på det beste laget i hver klasse – snarest mulig etter endt øvelse.

Vandrepokal: Det er satt opp en vandrepokal som tilfaller den beste skolen totalt basert på poengutregning etter følgende måte: 1. plass = 7 poeng 2. plass = 5 poeng 3. plass = 4 poeng osv.

FUNKSJONÆRER Det er satt opp fordeling av funksjonæransvar. Alle som skal være funksjonærer må møte i startnummerutdelingen for registrering og tildeling av arbeidsoppgaver.

SALG På hovedtribunen vil det være kiosk.

GARDEROBER OG TOALETTER vil være i garderobebygget på den siden som ikke har overbygd tribune.

(05.09.2009)


!