Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig TIO - det drar seg til...

TIO - det drar seg til...


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  TIO - det drar seg til...
Morten Christophersen 22.03.2006 14:11
 
Ikke siden 25manna har så mange Tyrving seniorer vært samlet på et sted som på intervallene i går. Det er positivt! Enda mer positivt er det at intervallene gikk vesentlig fortere enn noen har løpt tidligere i vinter - hele 19 sekunder raskere enn "all time high". Det lover godt for sesongstarten og for konkurransen om plassene på laget. Torbjørn imponerte på Nord Jysk og Hodel imponerte i konkurranse med hele eliten i Sveits. Det skal bli gøy med sesongstart!

Det kjempes om fire plasser på TIOmila, siden seks løpere er forhåndsuttatt. Det er mange om beinet, og siden jeg ikke sitter i UK for herrer tar jeg meg friheten til å begynne synsingen om etappefordeling igjen...

1. Anders!
2. Jamma!
3. Geir - sikker på stafett og natt, vet hvilken klynge Audun skal ha ut på Långa
4. Audun!
5. Henning - nærmest umulig å bli kvitt på intervallene, har du løpt fortere noen gang?
6. Bole - løper fort på onsdager og intervaller, stødig o-teknisk
7. Graham!
8. Sverre - mininorthug imponerte vistnok i Skåne i uke 8, løper fort i år
9. Hodel!
10. Torbjørn!

... men det er mange andre om beinet:
Inge - har vistnok tenkt til å ha strekk på den tiden?
Vegard - løper fort hvis han får orden på beina?
Bjørn - dukket opp på intervaller i går, enda bedre i år?
Espen - ingen som har sett siden Blodslitet, tatt steget?
Furu - klarer han å bli task før til Jukola?
Konst - siktet mot 1.laget, har han trent bra nok?

Også lover undertegnede å gi dere kamp om de siste fire plassene. Dere som har tenkt til å løpe på 1.laget bør snart begynne å slå meg på intervaller eller andre høyøkter;) Bole ser ut til å være godt i gang...
Message    TIO - all-time-high
tilt 22.03.2006 14:44
 
Hvor fort gikk det i hvilken bakke på tirsdag??
Hva er all-time-high?
Message      RE: TIO - all-time-high
Bole 27.03.2006 10:51
 
> Hvor fort gikk det i hvilken bakke på tirsdag??
> Hva er all-time-high?

Kort rapport fra min eneste opptreden på fellestrening fra Klubbhuset i vinter.

Jeg vet ingen ting om all-time-high. Sist jeg løp intervaller i berg-og-dal (på 90-tallet en gang), løp vi bare en veg hvert drag, mens det nå for tiden tydeligvis er tur/retur som gjelder. Åpningsfarten ble litt for høy (litt min skyld og litt Mortens), så første drag var visst ned mot 4.15 og andre 4.noenogtjue. Deretter lå vi rundt 4.30 tror jeg. MC ga seg etter 3 drag, Henning etter 4, mens Geir, Vx og Kaare!! var nærmere Inge og undertegnede for hvert drag (av totalt 6).

Bole
- som fortsatt trener mot TiO, men som synes det er dødskjipt at det ikke blir sjans til så mye o-teknikk fremover. Vel, vel. Man har jo funnet et par-tre poster med lykt på hue før om årene, så det skal vel gå i år også.
Message        TIO, SC, GG og snö
Bole 27.03.2006 11:08
 
>Torbjørn imponerte på Nord Jysk og Hodel imponerte i >konkurranse med hele eliten i Sveits.

...og GG hadde like gjerne beste etappetid av alle på siste etappe på Spring Cup. Bilder og rapporter (samt tider fra 2.etp) tyder på at han kan ha hatt noe fordel av spor sammenlignet med lagene i teten, men best er best...

Bole
- som begynner å lure på om ikke harde langturer i snø (les onsdagstrening) kan vise seg å være mer relevant for TiO enn vi kunne ane...

!