Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig TIO-testløp

TIO-testløp


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  TIO-testløp
AndersT 30.03.2006 22:15
 
Hei.
Ser at Bole (regner med det er "vår" Bole) etterlyser info om ÅbNaFC, som vi skal ha som TIO-testløp.
Jeg bor på Ås, trener med arr. og kan komme med info vedr. løpene og snøforhold. Det er 3 uker til det planlagte testløpet, så det er litt vanskelig å si noe nå. Men det smelter veldig mye nå, og det er meldt regn til helgen/uka.

Jeg tror det skal gå bra, men jeg kan jo komme med en statusrapport her annenhver dag;)

Skal jeg lage noen målestasjoner i skogen, ala SpringCup??

(Tyrinatta kan jeg ikke uttale meg om)
Message    RE: TIO-testløp
Bole 31.03.2006 00:05
 
Høres bra ut Anders.
Hvis du tar daglige løpeturer ned og sjekker et par-tre målestaver i Pepperstadmarka, så får du bra med timer i boka ihvertfall:-))

Jeg, MC og Furu (+evt andre interesserte) drar til Larvik i morgen kveld for å sjekke om det er så bart som Per Olav har skrytt av på OPN. Avreise fra klubbhuset kl 19.
Message      RE: TIO-testløp
Morten Christophersen 31.03.2006 09:22
 
Flere burde bli med til Larvik i kveld, for å trene barmark og natt. Det blir ikke så mange løp for å overbevise UK om at man er god nok for 1.lagene i TIOmila, men i kveld er 2/3 av UK med på trening i Larvik;)

Anbefaler også alle TIO-aktuelle til å stille på OCC på Telenor Fornebu på tirsdag, for å få konkurransetrening og for å overbevise UK om at dere løper fort nok. Dessuten er det ganske relevant for EM testløpet i Kristianstad om et par uker.
Message        RE: TIO-testløp
Torbjørn 31.03.2006 14:32
 
Trodde en stund våren var på vei til trondheim, men det r bare å innse at sånt går det ikke an å tro på. Ser fram til løpetrening i sydsverige, som nå snart er helt bart. Jippi
Message          RE: Det snør - det snør...
bole 31.03.2006 15:56
 
Det SNØR utenfor mitt vindu. Kanskje det regner i Larvik. Litt meningsløst kanskje å kjøre 2 timer hjer veg for kanskje å finne 4 baresvaberg med noen poster på, men hva annet skal man finne på en fredagskveld. Dessuten ville det vært mye lenger å kjøre til Svartnatta som egentlig stod på planen for i dag...

Er det ikke flere som kan overtales til å bli med?
Morten og jeg drar fra klubbhuser kl 1900 og Furu møter oss i Larvik. Masse poster i skogen og godt selskap i bilen burde jo være en bra oppskrift.
Message            RE: Det snør - det snør...
Furu 31.03.2006 16:21
 
Kan melde om at det her litt nærmere larvik (skien) regner for øyeblikket, så det blir fint mye barmark i kveld. Ingen grunn til å bli hjemme!
Message              Det er løpetid!!
tilt 04.04.2006 13:47
 
...var bare lei av at det står "det snør det snør", øverst på siden!
Det er vår, det er vår,
i år!
Message                Tio-statistikk
bole 05.04.2006 15:23
 
Siden jeg ikke har noe bedre å ta meg til mellom treningsøktene :-) så har jeg gått gjennom resultatlister fra gamle TiO og laget en oversikt over Tyrvings løpere og prestasjoner.

Listene er rimelig komplette fra 1996 med unntak av 2002 da resultatene er delvis utilgjengelige. Før 96 og i 2002 er ting basert på min hukommelse - som tyrdeligvis ikke er så god...

Hvis noen husker at noen løp en bestem etappe eller vekslet på ca plass / tid bak et eller annet år, så meld fra.
her er filen.
Message                  RE: Tio-statistikk
Siri S. 06.04.2006 14:58
 
En liten kommentar til kommentarene (jada, dette har vært diskutert før.. :)

Tiomila i 1995 gikk om våren, det var i 1993 at tiomila gikk på høsten (august).
Message                  RE: Tio-statistikk
Bjørn Henning Grandal 06.04.2006 11:29
 
For å opprettholde familens ære så synes jeg det er på sin plass å informere om at min svoger, Bjørn Bakkevig, var med på Tyrving-laget som ble nummer seks i 1990. Siden den gang har Bakkevigs og resten av familien lite å skryte av i TIO-sammenheng dessverre.


> Siden jeg ikke har noe bedre å ta meg til mellom
> treningsøktene :-) så har jeg gått gjennom resultatlister
> fra gamle TiO og laget en oversikt over Tyrvings løpere og
> prestasjoner.
>
> Listene er rimelig komplette fra 1996 med unntak av 2002 da
> resultatene er delvis utilgjengelige. Før 96 og i 2002 er
> ting basert på min hukommelse - som tyrdeligvis ikke er så
> god...
>
> Hvis noen husker at noen løp en bestem etappe eller vekslet
> på ca plass / tid bak et eller annet år, så meld fra.
> > href="http://home.hio.no/~chrishol/tio/tio_historikk.xls">her
> er filen
.
Message                    RE: Tio-statistikk
Anonymous 06.04.2006 13:13
 
> For å opprettholde familens ære så synes jeg det er på sin
> plass å informere om at min svoger, Bjørn Bakkevig, var med
> på Tyrving-laget som ble nummer seks i 1990.

Huff. Det betyr at vi har med en klassisk Nytt-på-nytt oppgave å gjøre: "Hvem skal ut?"

Her er de 11 navnene hvorav (antakelig) 10 var med på laget og etapperekkefølgen fremdeles er åpen for innspill...

Tore Hoff
Egil Iversen
Bjørn Bakkevig
Nils E Hæstad
Helge Stubberud
Pål Kjartan Torp
Per Kr Ekeberg
Rune Berge
Jan Richard Eriksen
Øystein Østermann
Rolf Vestre
Message                      RE: Tio-statistikk
Per Kristian Ekeberg 06.04.2006 17:50
 
> > For å opprettholde familens ære så synes jeg det er på
> sin
> > plass å informere om at min svoger, Bjørn Bakkevig, var
> med
> > på Tyrving-laget som ble nummer seks i 1990.
>
> Huff. Det betyr at vi har med en klassisk Nytt-på-nytt
> oppgave å gjøre: "Hvem skal ut?"
>
> Her er de 11 navnene hvorav (antakelig) 10 var med på laget
> og etapperekkefølgen fremdeles er åpen for innspill...
>
> Tore Hoff
> Egil Iversen
> Bjørn Bakkevig
> Nils E Hæstad
> Helge Stubberud
> Pål Kjartan Torp
> Per Kr Ekeberg
> Rune Berge
> Jan Richard Eriksen
> Øystein Østermann
> Rolf Vestre
>

Jeg trekker meg frivillig!

Riktig etapperekkefølge står i jubileumsboka side 362 for interesserte. Der står også utviklingen underveis i stafetten, blant annet tok Nils inn nesten 5 minutter på teten på långa og Rolf over 5 minutter på siste etappe.

Selv får jeg heller mimre om en 7. plass i Jukola for Løten i 1978. Det var da vår mann på 2. etappe løp ut i tet sammen med blant annet langrennsløperen Juha Mieto, en folkehelt i Finland. Da de begynte å bomme halvveis i løypa satte finnen seg rolig på en stubbe og ventet på å bli tatt igjen av klynga. Det viste seg å være riktig taktikk og han vekslet først med vår mann på hjul.

Per Kristian




!