Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig RE: Skal vi satse på 43-kavlen i 2004 ?

RE: Skal vi satse på 43-kavlen i 2004 ?


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  Skal vi satse på 43-kavlen i 2004 ?
Eivind H 06.08.2003 12:49
 
Årets 43-kavle eller "gubbe-tio" om du vil er akkurat arrangert i Linkøping, Sverige. Nydalen tok en knallsterk 4. plass blant over 110 lag. Svært få norske lag har hittil deltatt, men Tyrving har jo en svært meritterende 2. plass her fra tidligere år. Her er adressen til nettsiden deres; http://www.lok.se/43kavle/
Skal vi kanskje skape litt mer liv i veteran-gjengen vår med å satse litt på noen slike stafetter i 2004 ??

Tio-mila har jo annonsert en veteran-satsning neste år, selv om den etter min mening, synes litt vel pinglete (3 korte etapper), men jeg har registrert at både O-lav og Jørgen har ytret frempå om å ha eget veteran lag i Jukola, så her er en utfordring/ oppfordring:

La oss revitalisere høst/ vintertreningene når de kommer i gang med litt skikkelig oppmøte og deltagelse fra veteranene. Vi har en av Norges største og bredeste grupper her og burde egentlig både være fler på trening og markere oss enda mer i slike stafetter. Med målsetning om å delta i slike stafetter neste år har vi noe å se frem mot også. 43-kavlen er selvsagt på et litt dumt tidspunkt, men med litt langsiktig planlegging, burde det jo gå an ! Jukola er også et attraktivt arrangement for veteraner med utrolig mange (finske) gubbelag.

Meningsytringer og debatt rundt temaet ønskes for å skape litt entusiasme her !

Eivind



Message    RE: Skal vi satse på 43-kavlen i 2004 ?
Christian Holmboe 21.08.2003 10:05
 
Siden jeg selv er født i 1970, håper jeg at dette initiativet fører frem og at det kan bli en vellykket tur til Linköping i 2004 slik at motivasjonen og satsningsviljen er enda større når jeg selv er gammel nok til å være med i 2005 :-))

Er det noen som har regnet på alder og mulige lagoppstillinger? Siden vi for øyeblikket har sterkere lag i H45E enn i H35E, kan det hende at noen av de "yngre" veteranene må trappe opp treningen en del for at vi skal kunne hevde oss, men det er jo nettopp det Eivind etterlyser, så sett i gang og tren.

Christian

!