Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig RE: "Vilt, vakkert og rått"

RE: "Vilt, vakkert og rått"


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  "Vilt, vakkert og rått"
Morten Christophersen 17.11.2003 16:24
 
Hva tror du NOFs nye image har å si for o-idretten; vil dette revolusjonere orientering eller er dette bare tull? Det ser ihvertfall ut til at NOF har holdt seg tett opp til læreboka til Ingebrigt Steen Jensen, men er det så enkelt? Det er godt mulig visjoner, verdier og store hårete mål er felles for de fleste selskaper som har hatt stor suksess, men er det ikke heller det som ligger til grunn for dette som man må endre for å få fremgang?

Bør Tyrving også ha et medlemsmøte for å trekke opp linjene for videre arbeid, og finne våre verdier, vår visjon og våre mål? Og for at hele klubben skal kunne være med å påvirke styrets virksomhetsplan?

Oppfordrer alle oppegående Tyrving-medlemmer til å si sin mening, og bidra til en skikkelig diskusjon på Tyrvings nettsider...
Message    RE: "Vilt, vakkert og rått"
Morten Nilstad Pettersen 17.11.2003 22:07
 
Hei!

Jeg synes rett og slett det slagordet der passer mye bedre på en ny og tvilsom reality-serie fra TVNorge enn på o-idretten. Så la for all del Tyrving også få et slikt pompøst og dristig slagord!
At dette vil revolusjonere o-idretten vil være veldig spennende å se. Det er bare å vente å se på alle ungene som strømmer til rekruttkurs for å bli med på noe som er vilt, vakkert og rått.
Håper bare ingen blir skuffet...

NB: I morgen blir det deilige, rå, spretne og saftige intervaller. Møt opp og kjenn ungdommen i deg!

En skeptisk hilsen
Morten

> Hva tror du NOFs nye image har å si for o-idretten; vil
> dette revolusjonere orientering eller er dette bare tull?
> Det ser ihvertfall ut til at NOF har holdt seg tett opp til
> læreboka til Ingebrigt Steen Jensen, men er det så enkelt?
> Det er godt mulig visjoner, verdier og store hårete mål er
> felles for de fleste selskaper som har hatt stor suksess,
> men er det ikke heller det som ligger til grunn for dette
> som man må endre for å få fremgang?
>
> Bør Tyrving også ha et medlemsmøte for å trekke opp linjene
> for videre arbeid, og finne våre verdier, vår visjon og våre
> mål? Og for at hele klubben skal kunne være med å påvirke
> styrets virksomhetsplan?
>
> Oppfordrer alle oppegående Tyrving-medlemmer til å si sin
> mening, og bidra til en skikkelig diskusjon på Tyrvings
> nettsider...

Message      RE: "Vilt, vakkert og rått" + intervaller
Zsuzsa 18.11.2003 21:23
 
Eller kalt, ekkelt og vått?

Jeg er også litt skeptisk til vakre slagord. Jeg bare håper at o-idretten ikke skal hyre inn imagekonsulenter og kommunikasjonsrådgivere for å forbedre vår image ute i medieverdenen... I det hele tatt jeg er usikker på om vi egentlig trenger å gjøre noe med imagen vår, eller forandre inneholdet i idretten vår bare for å tiltrekke medias oppmerksomhet.

Ellers kan jeg si at også damene er hjertelig velkomne på tirsdagsintervallene, det er utrolig mye plass i damegarderoben.

Skogshilsen
Zsuzsa


Message        RE: "Vilt, vakkert og rått" + intervaller
Anonymous 07.01.2004 09:15
 
Jeg synes villt vakkert og rått er ett godt slagord som fenger ti ganger bedre enn typen "o-jenter er go-jenter" eller "orientering - en sport for alle".

I motsetning til Zsuzsa håper jeg for all del at orienteringsforbundet satser enda mer på profilering av idretten vår. Det trenger ikke gå på bekostning av idretten slik den er i dag.

"Kommunikasjonsrådgivere" og "imagekonsulenter" er blitt, enten man liker det eller ikke, svært viktig for at en idrett skal klare seg i kampen om oppmerksomhet og penger. Og økonomisk støtte trenger man faktisk for å kunne drive idrett.

Stå på på intervallene både gutter, herrer, damer og jenter!
VVR!

Tone

> Eller kalt, ekkelt og vått?
>
> Jeg er også litt skeptisk til vakre slagord. Jeg bare håper
> at o-idretten ikke skal hyre inn imagekonsulenter og
> kommunikasjonsrådgivere for å forbedre vår image ute i
> medieverdenen... I det hele tatt jeg er usikker på om vi
> egentlig trenger å gjøre noe med imagen vår, eller forandre
> inneholdet i idretten vår bare for å tiltrekke medias
> oppmerksomhet.
>
> Ellers kan jeg si at også damene er hjertelig velkomne på
> tirsdagsintervallene, det er utrolig mye plass i
> damegarderoben.
>
> Skogshilsen
> Zsuzsa
>
>
>

!