Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig TIO 08

TIO 08


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  TIO 08
Ulv 23.10.2007 10:45
 
løypelengder er på plass...

Message    RE: TIO 08
Audun 23.10.2007 12:41
 
Solnedgang kl 2034, soloppgang kl 0455. Dvs mørkt fra ca kvart over ni til fire. Starten går kl ti og målgang for vinnerlaget er kl 0845. Hvis stipuleringene slår til vil det lysne på 6.etappen for tetlagene, og de fire siste etappene er helt lyse.

Skal vi sørge for å få brukt nattløperne på de fire-fem første etappene? Blir 3. og 5. etappe nøkkeletapper som i år? Noen som melder seg for å ta sin favoritt-etappe? Kjør debatt!
Message    RE: TIO 08
Torbjørn 23.10.2007 12:25
 
Pax ett 4. streckan
Message      RE: TIO 08
norge 24.10.2007 11:46
 
Pax longa!!
Message        RE: TIO 08
Torbjørn 25.10.2007 11:02
 
> Pax longa!!
Ettersom 4. er longa --> TOO LATE
Message          RE: TIO 08
ildsjel 25.10.2007 15:01
 
ok. Det må respekteres.

men da blir vel spørsmålet hvem som tar de andre lange nattetpene? 1 og 2. er 13km. Greier Bjørn en av disse etpene i 2008, etter kjempesprekken i år. Han kom jo nesten ikke å mål:p Tror torgeir, espen, thomas og audun bør løpe de siste 4 siste. Men før det skal det løpes 66km med natt-orientering. Torbjørn tar 16 av dem, og kanskje jarl-magnus tar 13, men da gjenstår fortsatt 37km... om vi taper 2min/km her er det over 1 time bak... og en 39.plass (om vi ser på årets differanser). Ambisjonene er vel litt høyere enn det? Hørte noen rykter om at Geir var skadefri?

Oppstilling:
1.
2. JarlMagnus
3.
4. Torbjørn
5.
6.
7. Torgeir
8. Espen
9. Thomas
10. Audun

2korte og 2 lange etapper å fylle altså, og til helgen er det bare 6måneder igjen!!

Dream-team:
1. Jostein Andersen
2. JarlMagnus
3. Geir
4. Anders
5. Bjørn
6. Torbjørn
7. Thomas
8. Torgeir
9. Graham
10. Audun
Message            RE: TIO 08
ildsjel2 25.10.2007 18:29
 
Det ryktes at en ny sveitser er på vei(?)

At Bjørn gikk på en kjempesprekk var vel å ta litt hardt i? Et år til med trening så holder sikkert Bjørn. 2.etp er 1,1 km kortere neste år men 1 min lengre løpstid. Uansett holder vel Torgeir mål på 1.etp?

Dreamteam:
1-Torgeir
2-Jamma
3-Geir
4-Torbjørn
5-Christian
6-Bjørn
7-Thomas
8-Vegard
9-Espen
10-Audun
Message              Kamp om plassene
Morten Christophersen 04.12.2007 18:04
 
Da er de to første overgangene i "silly season" offentliggjort, og konkurransen om plassene på herrelaget strammer seg til. Stefan er god nok til å ta en plass på 1.laget i TIOmila og kjempe om plass på Jukolalaget slik det ser ut i dag, og med seks løpere som løp veldig bra på NM stafett 2007, samt Thomas Hodel, må alle som ønsker en plass på laget trene godt i vinter. Men ingen er sikre på laget, så forbered dere på spennende uttaksløp til våren:)
Message                RE: Kamp om plassene
Ulv 05.12.2007 13:05
 
>> Men ingen er sikre på laget, så forbered dere på spennende uttaksløp til våren:)


Hva??? Kan jeg ikke paxe plass lenger??? Urettferdig
Message                  RE: Kamp om plassene
Ulv 05.12.2007 17:07
 
Pax Longa!
Message                    RE: Kamp om plassene
Audun 08.12.2007 19:28
 
Det er bare å konstatere at vi får et veldig sterkt lag på tio og jukola neste år! Vi har ikke behov for flere forsterkninger slik jeg ser det. (for å forsterke et tio-lag må han i så fall være god nok til å gli rett inn på et 3-mannslag). Nå er det bare å være smart og være frisk og skadefri framover. (og så må de over 30 med ambisjoner om 1.laget trene nok i vinter, så vi kan spare litt ungt krutt til dagetappene..). Ting ligger godt til rette i år med påskesamling i Fontainebleu, vårløp i østfold og forhåpentligvis bra snøforhold i marka i vinter. Så det er bare å glede seg:)

Pax siste på tio (hvis det er mulig - lover i så fall å tråkke til skikkelig)
Message                      RE: Kamp om plassene
Ole U.Johansen 31.01.2008 23:51
 
Hva er det mest realistiske 1.laget per dags dato?

Vil gjerne ha med etternavn, kan ikke navnene til alle i Tyrving.

For min del satser jeg på å være pastakoker hele lørdagen og ta 8.etappe på 2.laget.

Skal prøve å bli seriøs, men det er ikke så lett ;-)

div utstyr er i hvert fall i orden.

NB: 25manna blir den konkurransen Tyrving kommer til å gjøre det best i.
Message                        RE: Kamp om plassene
Ulv 03.02.2008 18:23
 
Forslaget til ilsjel 2 er ikke helt utafor banen hvertfall. I tillegg bør vel kanskje Stefan L ha en mulighet til å løpe seg inn på en av de siste dagetappene. Også noen yngre juniorer skal få sjansen til å vise seg fram før et uttak...
Message                          Jamma ute på tur?
Eksil 03.02.2008 19:04
 
Jamma er vel ute på tur, og ikke i Tyrvings stall.
Eller hvordan blir det?
Message                            RE: Jamma ute på tur?
Morten Christophersen 04.02.2008 12:10
 
Det stemmer at Jamma kommende sesong løper for TuMe (og Søgna og Sogndalen i nasjonale mesterskap), og han er da naturlig nok ikke aktuell for noen stafetter for Tyrving.

Ønsker Jamma lykke til i sine "nye" klubber:)
Message                              RE: Jamma ute på tur?
Ulv 04.02.2008 13:54
 
> Det stemmer at Jamma kommende sesong løper for TuMe (og
> Søgna og Sogndalen i nasjonale mesterskap), og han er da
> naturlig nok ikke aktuell for noen stafetter for Tyrving.
>
> Ønsker Jamma lykke til i sine "nye" klubber:)


Da var nok både ildsjelen og jeg rimelig langt ute på jordet, ja.

!