Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig Lærdom fra Østfold o-weekend

Lærdom fra Østfold o-weekend


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  Lærdom fra Østfold o-weekend
Audun Weltzien 21.04.2008 18:25
 
Dette skal ihvertfall jeg prøve å ta lærdom av:


- Man må orientere inn i postene på en gatesprint. Man bør faktisk også sjekke koder på sprint.
- Det bommes nesten alltid i starten av en fellesstart eller jaktstart. Nordberg bommet 1-2 minutter på førstepost på natta. H 19-20 gjorde vel det samme. Skjeset bommet 3 minutter på sin førstesløyfe på jaktstarten. De aller fleste i H19-20 bommet på førstepost (noe jeg var vitne til).
- Alle syntes det var tungt og røft terreng. Samtlige jeg snakket med syntes det gikk tungt og sakte, og at terrenget var vanskelig o-teknisk og røft løpsteknisk. De fleste klagde fælt over at terrenget var stygt og myrene sugende.

Moralen er:
- hold moralen oppe. Når du selv føler det går tungt, så føler også alle andre det.
- Sikker orientering lønner seg, særlig i starten
- Vær nøyaktig inn i postene
- Sjekk koder
Message    RE: Lærdom fra Østfold o-weekend
Fast 21.04.2008 22:08
 
Amen!

Message      RE: Lærdom fra Østfold o-weekend
Bole 22.04.2008 08:17
 
Dette er ekstremt viktige observasjoner.
En litentilleggskomentar til Auduns liste.

- Sjekk postbeskrivelsen.

Det er sinnsykt unødvendig å stå under en skrent å klø seg i hodet hvis posten henger på høydepunktet på toppen.
Viktigere i gaflet stafett er at det er mye lettere å unngå å bli med bort på feil post hvis man vet hvilken detalj egen post skal sitte på. Hvis du skal ha søkk, så er det ikke din post som henger på kollen til venstre for deg.

Nå er jeg tent, nå.....!
Bole - som satte pers på intervalltestrunde i går.

!