Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig Jukola 2009

Jukola 2009


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  Jukola 2009
Geir 11.06.2009 09:40
 
For oss som ikke har anledning til å delta på Jukola (verdens beste og største o-begivenhet), men må følge dette på nett, hadde det vært fint å sett lagoppstillingene!

Jeg har trua på dere, så lykke til! :)
Gratulerer med veloverstått NOM (for de som deltok der)
Message    RE: Jukola 2009
Arne Tiltnes 12.06.2009 16:27
 
Lagoppstillingene er nå på plass nede i høyre marg
>> http://www.tyrving.idrett.no/ezp/index.php/custom/stafett?ID=89
Message      RE: Jukola 2009
Geir 15.06.2009 10:10
 
Etter en litt uheldig start for unge Welt., viste de andre gutta hvilket potensiale som ligger i laget... Tror ikke det var mange andre klubber som kan skilte med opphenting fra 232. plass til 16. Rå løping, spesielt av unge Tiltnes :-)
Gratulerer med innsatsen gutta!
Message        RE: takk
Anders 15.06.2009 13:29
 
Takk for gratulasjoner på sms, mail og andre steder:)
Var en utrolig fin natt, og selvfølgelig gjør det noe ekstra når alt går så bra. Alle på laget var fornøyd med hvordan de andre løp, og når noen av oss løp litt ekstra bra, så ble jo resultatet også kanon! Vi er stolte over å ha satt klubbrekord.

Jeg har lagt ut en liten del av min 3.etp her: Kartbit med veivalg
Resten av etappene får dere se etter hvert som vi får pakket ut og scannet/tegnet veivalg.

Hvordan stafetten gikk for vår del, etappe for etappe, skal vi prøve å publisere her på tyrving.com utover uka. Det vil også bli lagt ut noen ting på Bloggen.

Tusen takk også til Coachene som var med: Morten og Matthias! Veldig viktig for oss å ha dere med!

Grattis til andrelaget med topp300!! Neste år topp 200? ;)
Message          Manglende kart?
Terje M 15.06.2009 22:33
 
Linken din:

http://www.tyrving.idrett.no/o/tiltnes/okart/2009/090614Jukola3etp_del2.jpg

virker ikke!

Ligger kartet på tyrving-server?

Terje M
Message          RE: takk
Terje M 15.06.2009 21:18
 
> ekstra når alt går så bra. Alle på laget var fornøyd med
> hvordan de andre løp, og når noen av oss løp litt ekstra
> bra, så ble jo resultatet også kanon! Vi er stolte over å
> ha satt klubbrekord.

Anders, du løp rett og slett strålende, jeg er/var stolt over å gå rundt i samme Tyrvingjakke som deg. :-)

>
> Jeg har lagt ut en liten del av min 3.etp her: > href="http://www.tyrving.idrett.no/o/tiltnes/okart/2009/090614Jukola3etp_del2.jpg">Kartbit
> med veivalg


Venter på resten!

Her er min 6 etp på 2 laget, selv om jeg løp 18+ min langsommere enn Olav Lundanes i tet for Halden, så var jeg veldig godt fornøyd med løpet; det gikk akkurat så fort jeg hadde håpet:

http://tmsw.no/qr/show_map.php?user=terjem&map=31

> Resten av etappene får dere se etter hvert som vi får
> pakket ut og scannet/tegnet veivalg.

Neste år så kan vi sjekke alt på GPS-trackingen, med 16 plass må dere løpe med GPS hele gjengen. :-)

> Tusen takk også til Coachene som var med: Morten og
> Matthias! Veldig viktig for oss å ha dere med!

Morten var tøff: Lagledelse og Långa Natten er egentlig helt umulig å kombinere. Matthias løp veldig bra på 1 etp!

> Grattis til andrelaget med topp300!! Neste år topp 200? ;)

Absolutt. Jeg håper å være i form til en etappe like nord for Helsingfors, kanskje den andre?

Terje
Message            RE: takk
anders tiltnes 16.06.2009 00:14
 
Jeg må tegne inn veivalgene for hånd og scanne kartet før jeg kan legge det ut. Det var ikke tillatt å løpe med GPS-klokke på Jukola i år, så jeg har ikke noe kart med GPS spor tilgjengelig. Man vil jo ikke bli disket... (beklager at linken ikke kommer til å fungere)

Om vi får løpe med GPS hele neste års Jukola så er det den beste premien vi kunne fått! Det kommer til å bli utrolig moro å følge på TC, og ikke minst hjemmefra for alle Tyrving-fans;)
Message              RE: takk
Terje M 17.06.2009 14:59
 
> Jeg må tegne inn veivalgene for hånd og scanne kartet før
> jeg kan legge det ut. Det var ikke tillatt å løpe medjør det

Routegadget er operativ, det gjør det _relativt_ lett å legge ut veivalg, bortsett fra at det er vanskelig å finne sitt navn blant 1400 andre:

Jukola RouteGadget

> GPS-klokke på Jukola i år, så jeg har ikke noe kart med GPS
> spor tilgjengelig. Man vil jo ikke bli disket... (beklager
> at linken ikke kommer til å fungere)

Oops! Jeg må innrømme at jeg så helt bort fra muligheten for at en Garmin 405 som ser ut som en vanlig klokke ville bli lagt merke til. :-)
>
> Om vi får løpe med GPS hele neste års Jukola så er det den
> beste premien vi kunne fått! Det kommer til å bli utrolig
> moro å følge på TC, og ikke minst hjemmefra for alle
> Tyrving-fans;)

Nemlig! I år så var det minst 25 GPSer på hver etappe, på siste tror jeg det var nærmere 30?

Terje


!