Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig TiO

TiO


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  TiO
Nicholas Morgan 09.03.2004 12:28
 
Jeg løper helst over 10 km. Første etappen har jeg lite lyst på. Regner med at det blir natt på meg igjen i år, noe som er helt greit, men jeg blir ikke skuffet om jeg får en dag etappe heller. Da er det 2., 3. eller longa. Jeg har trent bra i vinter og er for første gang selv sikker på at jeg er klar for en etappe på over 15 km. Etter fler lange løpeøkter i Spania er jeg trygg på å komme i mål før krampa tar meg også på longa.

Mine forslag til lag er:

Herrer:
1. Torbjørn - Han er vår beste første etappe løper i TiO og Jukola sammenheng, ingen forran, ingen ved siden.
2. Geir - En litt kortere etappe en før, viste at 2. i tet absolut passer ham på Jukola i fjor.
3. Anders - Stø på natta, rask i bena. Ingen tvil om at vi fortsatt er med i teten etter at han har løpt.
4. Bole - Stø som fjell og har fortsatt god fart. Her henger vi med.
5. Nicholas - Er klar for utfordringen. Har aldri løpt dårlig i TiO, ingen grunn til å begynne nå.
6. Henning - Skadefri? Løper fort uansett, men det virker som om benet er bedre enn på lenge.
7. Morten NP - Klar for steget opp på førstelaget.
8. Carl - Sprek og har trent bra i vinter/vår.
9. Frode - Løper raskt og sikkert.
10. Audun - Har vi en kommende avslutter her?

Eventuelle: Morten C - Har trent bra i vinter/vår, kan han komme med på første laget i år? T Hodel - Løper nok best av alle i Tyrving, er han mer stø i Sverige nå? Kommer han på TiO? Holo - Har løpt flere bra TiO etapper +++

Damer:
1. Birgit - Takler første best av våre.
2. Anne - Slår de fleste.
3. Ingunn - Løp kjempebra på denne etappen i fjor.
4. Sunniva - Har trent relativt bra i vinter/vår på tross av noe sykdom
5. Suza - Best av våre.

Eventuelle: Kristin - Er hun frisk nå? Dagrun - Er hun i god from? +++
Message    Oppladning til helgen
Frode B 21.04.2004 12:28
 
For å bli gira til tio vil jeg anbefale Valstad sin artikkel om den gangen de vant i 1997. Ligger på staff-valstad.com

Jeg ble ihvertfall sugen på å løpe fort.

frode
Message    Herrelaget på TiO
Christian 16.04.2004 11:22
 
Våkne sjeler vil oppdage at UK har lagt ut det vi tror blir årets herrelag på TiO. Damer og ungdommer må selvfølgelig løpe uttaksløp i helgen før vi vet noe mer.
Message      RE: Herrelaget på TiO
MortenC 16.04.2004 19:20
 
Hvorfor tror man at Bole skal løpe en kort natt? Løper ikke han fort for tiden og er han ikke trent for 12km?
Message        RE: Herrelaget på TiO
jens sagberg 16.04.2004 22:57
 
med "man", referer du (såvidt jeg kan se av forslag fra nyere tid) bare til Hoff selv.... (og UK "forslag"(??????))


> Hvorfor tror man at Bole skal løpe en kort natt? Løper ikke
> han fort for tiden og er han ikke trent for 12km?
Message        RE: Herrelaget på TiO
anders tiltnes 16.04.2004 20:42
 
enig!! er ikke bole bedre trent enn geir?? at geir vil sitte oppe å drikke øl utover natta er vel ikke utagningsgrunnlag for 2.etappe (da skulle jeg veldig gjerne hatt 1.etp;-)

> Hvorfor tror man at Bole skal løpe en kort natt? Løper ikke
> han fort for tiden og er han ikke trent for 12km?
Message          RE: Herrelaget på TiO
Christian 17.04.2004 19:54
 
> enig!! er ikke bole bedre trent enn geir?? at geir vil sitte
> oppe å drikke øl utover natta er vel ikke utagningsgrunnlag
> for 2.etappe (da skulle jeg veldig gjerne hatt 1.etp;-)
>
først og fremst så må både jeg og Geir slutte å bomme, men det har vi blitt enige om, så det går nok bra. Ellers er det riktig at Geir har ønsket seg 2.etp, men det er ikke riktig at det har noe med øl å gjøre. Tror han får nok cervesa de neste månedene uansett. Jeg (og resten av UK tror at jeg vil gjøre en bedre jobb for laget på en vanskelig nattgafling enn det Geir ville gjøre og at Geir vil gjøre en minst like bra jobb som jeg kunne gjort på en 2.etp (jfr Jukola i fjor). Løpsformen er på gang for oss begge - i hvertfall godt nok, så da var det bare det med orienteringen - og det kommer til helgen.

Christian
Message            RE: Herrelaget på TiO
Anonymous 18.04.2004 19:07
 
OK. bare vi setter den som er mest løpssterk på 2. etp. Det er 75 min, og det er de siste minuttene der som kan bli harde. en 6 km greier alle, der er ikke det fysiske noe utfordring! Det er det derimot på en 2. etp! Begge etappene er natt ogb selv om løypelegger skriver at det er vansklig nattetappe på 4. og 6. er det det OGSÅ på 2. (og 3.) Natt er natt, det er begrenset hvor mye "vanskligere" de kan legge postene. (tror jeg)
Message              RE: Herrelaget på TiO
andersT 18.04.2004 23:10
 
> OK. bare vi setter den som er mest løpssterk på 2. etp. Det
> er 75 min, og det er de siste minuttene der som kan bli
> harde. en 6 km greier alle, der er ikke det fysiske noe
> utfordring! Det er det derimot på en 2. etp! Begge etappene
> er natt ogb selv om løypelegger skriver at det er vansklig
> nattetappe på 4. og 6. er det det OGSÅ på 2. (og 3.) Natt er
> natt, det er begrenset hvor mye "vanskligere" de kan legge
> postene. (tror jeg)
Hilsen AndersT.
Message    RE: TiO
Geir 15.04.2004 14:43
 
Revidert forslag:
1.Carl
2.Geir
3.Anders
4.Holo
5.Nicholas
6.Christian
7.? (Henning-skadefri?/2XMorten)
8.Frode B.
9.Torbjørn
10.Audun
Message    RE: TiO
jens sagberg 15.04.2004 11:26
 
1. Carl. løpt førsteetappene sine iår som man skal
2. Bole
3. Fortsatt Tiltnes
4. Holo
5. Nicholas. overbeviste meg på JK
6. Geir. sprakk bare såvidt på OCC på tirsdag
7. Balchen
8. Torbjørn
9. Hodel (Kommer han????)
10. Audun. Knuste Jamie S så lenge ankelen holdt. Nå spleiser vi på tape.
Message      RE: TiO
Frode B 15.04.2004 14:20
 
Her kommer mitt reviderte lag:

1. Carl.
2. Bole
3. Tiltnes
4. Holo
5. Nicholas
6. Geir.
7. Åpen plass, her er det ledig til den som overbeviser på kveldens nattløp!!!!!
8. Torbjørn
9. Balchen
10. Audun.
Message      RE: TiO
Hennings 15.04.2004 13:27
 
> 9. Hodel (Kommer han????)

Det ser ut til at Hodel ikke kommer på Tio. - og at BØJ ikke skal løpe damestafetten.
Message        RE: TiO
Christian 15.04.2004 14:58
 
Avslutningen er en utfordring. For første år på lenge har vi opptil flere løpere som kan løpe like fort som de aller beste hvis de bare finner frem. Vi har til og med bra nok mannskap til å spare noen av dem til slutten av stafetten. De tre siste etappene vurderer jeg slik.
8.etp: Krever en solid sikker orienterer som kan gjøre et individuelt løp i verdensklasse antakelig med lykt mye av vegen.
9.etp: Samme krav som over, men i dagslys. Man kan komme i kontakt med andre og få litt drahjelp, men hvis vi ikke ligger i topp 20, kan man ikke stole på at de andre man ser vil finne postene, så her er det også om å gjøre et bunnsolid individuelt løp og holde stor fart i sikre soner.
10.etp: Siste etappe er noe litt annet. Et løp som ville holde til en topp 15 / 20 plassering i NC sr her hjemme (les halvt minutt bak pr km) vil antakelig være bra nok til å holde plassen i køen og få 40.-50. beste etappetid. Vi vil kunne hente mye på å ha en mann som kan og vil løpe enda litt fortere enn det.

Både Audun, Nicholas, Torbjørn og Carl har vist i år at de har kapasitet til å gjøre det som kreves på en lang og tøff sisteetappe. Nå taler mye for at Carl kan løpe første etappe og at Nicholas er klar for Longa. Spørsmålet blir da i mine øyne ikke om Audun eller Torbjørn er riktig mann på siste, men hvem som er riktig mann på 8. og 9.etp. Hvem tør å gi det lille ekstra på disse etappene og er o-teknisk sikker nok til å gjøre jobben?

Christian
- som gjerne vil ha sysnspunkter selv om UK ikke lover å ta hensyn til alle.
Message    RE: TiO
Christian Holmboe 13.04.2004 19:49
 
Her kom det mange fine forslag til lag tidligere i vinter. Siden da har mange av de aktuelle målt krefter både i Spring Cup og på JK i England. UK begynner så smått å få noen få brikker på plass, men mye er fortsatt usikkert foran morgendagens viktige nattuttak i Moss.

Hvordan bør drømmelaget se ut synes du. Hvilken etappe føler du deg mest klar for selv og hvem synes du skal løpe siste - eller første - eller...

...og hvor bra kan Tyrvings lag håpe på å gjøre det. På papiret tror jeg laget er minst like bra som det beste jeg har løpt på noen gang - dog med ganske myemindre rutine. Holder 10 mann uten store bom?

Jeg gleder meg i hvertfall.

Christian
Message      RE: TiO
tiltnes 14.04.2004 09:53
 
Ja, Alle har fått til gode løp i år! Jeg synes vi har vist styrke sålangt i sesongen, så da gjelder det bare å roe ned og fortsette trenden! Ikke bli for overivrig, hvertfall ikke på TIO! Her må alle postene spikres før man kan begyne å brife med hvor mye man har trent i vinter og løpe som en full elg gjennom skogen.
Message        RE: TiO
MortenC 14.04.2004 12:45
 
1. Carl - har vist at han kan løpe 1.etappe
2. Bole - rutine på den vanskelige overgangen fra dag til natt
3. Anders - god på natt og god på stafett. Trent bra i vinter.
4. Holo - sikker på natta og finner de rette klyngene til...
5. Torbjørn - har trent mye natt, løpt mye bra natt og fort på dag.
6. Geir - bør vel holde en kort natt. Pleier å løpe bra på natt og på stafett.
7. MortenC - trent mye og bra, henger med på en ugafflet etappe.
8. Nicholas - henger med når tempoet øker på morgenen. JK-kungen!
9. Balchen - godt trent og henger garantert med.
10. Audun - kald, sikker og løpssterk...
Message    RE: TiO
Geir 10.03.2004 14:40
 
Liker Nich's forslag. Lover godt at han selv har lyst på långa. Kanskje på tide at noen andre overtar, selv om det kunne ha vært gøy med en fjerde på rad...

Sikkert sagt før, men vi har et sterkere og mer rutinert lag enn på lenge.
Skulle jeg driste meg med noe forslag til et 1.lag:
1.Torbjørn
2.Geir
3.Anders
4.Bole
5.Nicholas
6.Holo
7.Henning
8.Frode B.
9.Carl
10.Audun

Vet ikke om Hodel er med...
Andre helt klart aktuelle er 2 x Morten, Inge, Graham, ...


Message      RE: TiO
Spania-gjengen 11.03.2004 19:40
 
Greetings Norway! This is the votes from the Spanish jury:
1. Carl - 1.etappe loper!
2. Bole - sikker i overgangen dag/natt (=skumring)
3. Anders - "aah, jeg er saa god" - sitat Anders
4. Holo - finner klynga. Konge paa natta.
5. Torbjorn - bare varer og varer. Trent mye natt.
6. Geir - stodig paa natta
7. Morten C. - brun som en degos, ingen ser at han henger
8. Nicholas - henger med naar det begynner aa gaa fortere
9. Balchen - henger
10. Audun - avgjorde i Sverige paa NOM, gjor det igjen
Message    RE: TiO
Frode 10.03.2004 11:47
 
Her kommer mitt forslag.

Regner med at dere kan tenke ut begrunnelsen selv...

1. Audun
2. Anders
3. Nic
4. Bole
5. Torbjørn
6. Geir
7. Henning
8. Carl
9. Frode
10. Thomas
Message    RE: TiO
Audun 09.03.2004 18:14
 
Bra at det har kommet fram ulike forslag/tips til tio-lag. Men flere må komme med sine tips. Jentene bør også skrive innlegg!

Men hva med NRKs Christian Grotnes, som fullførte Vasaloppet på 5,38. Ikke verst, kanskje en bra mann å ha på longa?

Sjekk forøvrig ut disse sidene:

http://members.chello.se/psv/tiomila.jpg
(tiokartet)

http://www.tiomila.se/2004/banlaggarna.asp?lan=sve
(løypeleggerens ord)
Message      RE: TiO
Christian Holmboe 13.04.2004 20:02
 
> Sjekk forøvrig ut disse sidene:
>
> http://members.chello.se/psv/tiomila.jpg
> (tiokartet)
>
> http://www.tiomila.se/2004/banlaggarna.asp?lan=sve
> (løypeleggerens ord)

Bra med kart !!! Jeg har tittet og tenkt.
Nå ladeer jeg opp til uttaksløp i morgen. I går kveld kjørte jeg høyøkt med lykt på Hvalstrand/Grønlia her hjemmefra. Formen var bra, men kartet elendig. Regner med fortsatt stigende formkurve til TiO, så da skal det gå så det griner etter.

Christian

PS: Minner om at følgende løpere er forhåndsuttatt til førstelagene på TiO:
Audun Weltzien, Carl W. Kaas, Torbjørn Sagberg, Nicholas Morgan, Zsuzsa Fey (siste etp).

!