Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig Overganger eller undergang for Tyrving elite ??

Overganger eller undergang for Tyrving elite ??


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  Overganger eller undergang for Tyrving elite ??
ArTi 19.10.2004 15:14
 
Blir Tyrving vinner eller taper på høstens overgangsmarked ? Våre løpere er i hvert fall ettertraktet varer på overgangsbørsen http://shanglabangla.cjb.net/ .
Kan Tyrving Nord bekrefte at vi har løpere til å slå Nydalen også neste år ??
Message    RE: Overganger eller undergang for Tyrving elite ??
Sportssjefen 20.10.2004 12:09
 
Hva som skjer i løpet av "silly season" (overgangsperioden mellom sesongene) gjenstår å se, og det blir spennende. Finnene er allerede godt i gang med å melde overganger og spekulere i klubbskifter, og i Norge er man så vidt i gang med Marianne Andersens bytte til Nydalen og Øyvind Lund til Raumar.

Noen undergang for Tyrvings elitegruppe vil det neppe bli snakk om. Løpere kommer og løpere går. Vi har vært så heldige at vi har fått noen nye løpere de siste årene og ikke mistet noen av eliteløperne. Grunnen til det er forhåpentligvis at vi har et godt sportslig tilbud og et av de mest lovende stafettlagene. Det kommer vi til å ha også neste år!

At vi også har hatt flere løpere som har hevet seg mange hakk de siste årene viser at Tyrving er en god klubb å utvikle seg som o-løper i. Det er vel begge gutta på 3.post et bevis på, og vi skal sørge for at Tyrving også er det beste stedet å utvikle seg for Carl og Audun i årene som kommer. Så får det bli opp til løperne selv å velge klubb.

At vi står i fare for å miste noen løpere er ikke noe nytt, vi har hatt løpere i Trondheim som har vært aktuelle for NTNUI de siste par årene. Det er sikkert grunn til å spekulere i dette i år også, og det er vel bare gutta på 3.post og O-rettslaget som kan gi noe svar på om spekulasjonene er begrunnet.

Uansett skal vi slå Nydalen (og NTNUI) i 2005, med eller uten Tyrving Nord.
Message      RE: Overganger eller undergang for Tyrving elite ??
Audun Weltzien 30.10.2004 17:53
 
Jeg tror absolutt ikke det blir noen undergang for Tyrvings elite. Jeg har ihvertfall tenkt å fortsette i Tyrving og utvikle meg videre. Har også stor tro på at de andre løperne i klubben vil fortsette framgangen. Og kanskje får vi noen nye forsterkninger også!

Vi er en klubb på vei opp. Det tar tid å bygge opp en toppklubb, men vi har tatt et steg oppover hvert av de siste årene. Og vi er kommet godt på vei. Om noen år kan Tyrving være helt i toppen. Noen flere som har synspunkter på dette?

Audun
Message        RE: Overganger eller undergang for Tyrving elite ??
jens sagberg 01.11.2004 14:03
 
Tror jeg gjør som Audun og holder meg til klubben som har hjulpet meg mye opp gjennom årene. Og det virker ikke akkurat som om de har tenkt til å trekke til seg hånden nå....

-Torbjørn
Message        RE: Overganger eller undergang for Tyrving elite ??
AndersT 30.10.2004 20:29
 
Dette er bra! Jeg vet for min egen del at jeg er på vei oppover. har aldri vært bedre trent og aldri hatt større motivasjon til å trene riktig, mye og bra denne vinteren! Håper du (audun) greier å overbevise Torbjørn, Carl, og kanskje resten av 3.post, om at Tyrving er fremtiden (ikke NTNUI). Går det får dere kanskje tilogmed klubbfølelse der opp, ikke bare mange eliteløpere å trene med.

Her i sør håper jeg hvertfall på noen nye friske pust, og gjør vi tingene våre riktig, pusher hverandre på samling og legger ned grunnarbeidet gjennom hele vintern blir neste sesong Tyrvings beste siden forrige århundre.

Håper også alle som har ambisjoner neste år melder seg på alle samlingene til vintern.
Message          RE: Overganger eller undergang for Tyrving elite ??
CGA 04.11.2004 13:51
 
> Går det får dere kanskje tilogmed klubbfølelse der
> opp, ikke bare mange eliteløpere å trene med.

Ja, vi venter i spenning på Tyrving-Nords o-tekniske opplegg for vinteren. :)
Message            RE: Overganger eller undergang for Tyrving elite ??
Audun Weltzien 04.11.2004 14:53
 
> Ja, vi venter i spenning på Tyrving-Nords o-tekniske
> opplegg for vinteren. :)
>

Og vi venter spent på NTNUIs o-tekniske opplegg i sommerhalvåret... Jeg mener nå at orientering er en sommeridrett:)

Message          RE: Overganger eller undergang for Tyrving elite ??
AnTi. 31.10.2004 20:17
 
Øystein S. om TyrvingNORD (og seg selv?):

... og når dere flytter hjem om 3-4 år, så kan dere være stolte over å ha vært med og bygget opp klubben som overtok haldens hegemoni.
Message            RE: Overganger eller undergang for Tyrving elite ??
hallvard, vet jeg ikke har mye med det her å gjøre men... 04.11.2004 13:59
 
Eller man kan komme tilbake etter å ha vært med å føre flere ti-års stolte norske o-tradisjoner videre.

Hu og Hei



Message              RE: Overganger eller undergang for Tyrving elite ??
MortenC 04.11.2004 14:24
 
Se her ja... her får vi synspunkter fra begge sider, det blir det diskusjon av:-)

Nå er det altså klart at Tyrving Nord har delt seg. Noen blir i Tyrving og andre bytter klubb til NTNUI. Det er veldig bra for Tyrving at Audun og Torbjørn blir i klubben, og med de på laget har vi alle muligheter til å fortsette å heve oss i årene som kommer. Ønsker også de som bytter klubb til NTNUI lykke til videre, og jeg håper virkelig NTNUI får til skikkelig satsing i årene som kommer med gode stafettlag. Det er viktig at NTNUIs stolte tradisjoner føres videre, selv om jeg er Tyrving-løper er jeg enig i det!

!