Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig Stafetter 2005

Stafetter 2005


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  Stafetter 2005
Audun Weltzien 30.12.2004 11:57
 
Hvilke stafetter bør vi satse mest på neste år?

Jeg kunne tenke meg å høre hva seniorene og juniorene er mest motivert for. For meg er det nok Tio og Jukola om våren og NM om høsten som er det store. Vårstafetten, 7-manna og o-festivalen kan kanskje brukes til å teste løpere på ulike etapper. Vi kan diskutere dette på stafettmøter, men det kan være greit at de fleste satser på det samme.
Message    RE: Stafetter 2005
Geir 01.03.2005 12:21
 
> Hvilke stafetter bør vi satse mest på neste år?

En stund siden Audun skrev dette, men veldig positivt at det blir tatt opp.
For min egen del, slik det ser ut nå, er Tio og Jukola samt NM-stafett de jeg kommer til å satse på.
Er stort sett enig med A. om at de andre stafettene kan brukes til å teste løpere, men kun innenfor en viss grad. Et godt resultat er det viktigste, og en bør ikke gamble for mye.
Tar vi f.eks. 7-manna, som strengt talt ikke er så viktig, er en god anledning til å teste løpere i forhold til Tio. F.eks. kan vi få testa Anders, som er en veldig stødig nattløper, på en sen etappe. Og Morten, Konst og meg på natta.

Når det gjelder Vårstafetten og O-festivalen bør vi stille med våre beste lag, og ikke gamble for mye. Her har vi en virkelig god anledning til å vise alle de andre at vi er en klubb som absolutt bør regnes med i tetkampen (vi husker NM fjor!!)

Spring-cup (som jeg skal være med på) er også en mulighet til å teste løpere.


Message      RE: Stafetter 2005
Christian 03.03.2005 14:06
 
Jeg er enig med mye av det Geir sier, men på vegne av UK kunne jeg ønske meg at flere deltok i denne diskusjoenen. Det er viktig for oss når vi skal planlegge uttak at vi vet hva løperne tenker og ønsker med deltakelse i de forskjellige stafettene. Er vi f.eks med på 7manna for å trene til TiO eller er vi med for å markere Tyrving som eliteklubb? Hva med Vårstafetten. Den vil i år ikke telle som uttak til TiO, men det kan tenkes at noen vil teste ulike oppgaver likevel. Jeg mener vi bør stille et toppet lag (minst) i Vårstafetten, mens jeg har mindre sterke meninger om 7-manna. - og hva med Tyrinatta, eller Spring Cup...
Message        RE: Stafetter 2005
Morten 07.03.2005 12:33
 
Har det kommet noe info om hva som er uttaksløp til de ulike stafetter? Sesongen nærmer seg, og det kan være greit å vite. SpringCup og 7manna er rett rundt hjørnet...

Jeg synes de viktigste stafettene å satse på er TIOmila, Jukola og NM. I tillegg kommer de store stafettene i Norge som er viktige for å profilere Tyrving som en toppklubb (som Vårstafetten og O-festivalen). 7manna og SpringCup kan vi neppe kjempe i toppen uansett, og da er det ikke noe stort poeng å satse på å vise at Tyrving er en eliteklubb (for det er vi neppe uten toppet lag, og det har vi ikke i disse to stafettene). Test løpere, særlig på natten. Det gjelder ikke minst Tyrinatta, som er en helt betydningsløs stafett og som vi godt kan vinne uansett (med både 2. og 3.laget også).

Forslag 7manna:
1. Geir
2. Vegard
3. Morten
4. Audun
5. Anders
6. Konst
7. Torbjørn
Message          RE: Stafetter 2005
Bole 07.03.2005 14:50
 
> Har det kommet noe info om hva som er uttaksløp til de ulike
> stafetter? Sesongen nærmer seg, og det kan være greit å
> vite. SpringCup og 7manna er rett rundt hjørnet...

Uttakskriterier er rett rundt hjørnet. UK beklager forsinkelsen med dette. Jeg kan si med en gang at det blir ingen formelle uttaksløp før etter påske. Lag til SC tas som vanlig ut ved (delvis) amerikansk uttak lørdag. 7-manna har så vidt jeg vet 7 påmeldte. Tyrinatta fordeles etter skjønn og testbehov før TiO.

PS. Hva er etappelangdene på 7manna?
Stemmer det at det er 3*natt + 4*dag?

Bole
Message            RE: Stafetter 2005
Audun Weltzien 08.03.2005 12:58
 
>
> PS. Hva er etappelangdene på 7manna?
> Stemmer det at det er 3*natt + 4*dag?
>
> Bole

Herrar 7-manna: Start kl 21, jaktstart kl 0830
Sträcka≈ Banlängd Typ Gaffling
1 8,0 Natt Ja
2 6,0 Natt Ja
3 10,0 Natt Ja
4 8,0 Dag Ja
5 11,0 Dag Ja
6 5,0 Dag Ja
7 11,0 Dag Ja

http://www.svenskidrott.se/organisation.asp?OrgElementId=30444



Message              RE: Stafetter 2005
Sportssjefen 08.03.2005 14:25
 
Det er paameldt 2 herrelag og 1 damelag til 7manna/4dams. Det er 9 paameldt til 7manna inkl juniorene + Espen som er 16 aar. Saa UK staar ganske fritt til aa teste löpere paa natt, og de som löper natt kan faa en etappe til morgenen etter paa 2.laget.
Message                Grib Skov søndag 13/3
ArTi 13.03.2005 20:54
 
SpringCup blir en højdare i år; anbefaler VR50 og grovt slip. Det funket i hvert fall i dag; se http://www.ks-ski.dk/langrend/vasalob_dansk_resultater.htm
Message                  RE: Grib Skov søndag 13/3
Zsuzsa 14.03.2005 20:57
 
> SpringCup blir en højdare i år; anbefaler VR50 og grovt
> slip. Det funket i hvert fall i dag; se
> http://www.ks-ski.dk/langrend/vasalob_dansk_resultater.htm

Morsomt! Vi kunde ikke prøve ski-natt-o i Oslo iår pga snemangel, men vi kan prøve det i Danmark ;) Fordelen med det er at det er nesten ikke noe stein i Danmark, skiene må ikke slipes etter hvert løp.
Message                RE: Stafetter 2005
Espen 09.03.2005 22:11
 
> Det er paameldt 2 herrelag og 1 damelag til 7manna/4dams.
> Det er 9 paameldt til 7manna inkl juniorene + Espen som er
> 16 aar. Saa UK staar ganske fritt til aa teste löpere paa
> natt, og de som löper natt kan faa en etappe til morgenen
> etter paa 2.laget.

Jeg skalalesverre ikke løpe 7-Manna hvis du har satt meg opp. Drar hjem med Ingunn.


Det har ikke kommet noe diskusjon om hva juniorene skal satse på. NM-Junior Stafett synes jeg er den klart viktigste. Men siden vi har så ungt lag er det jo artig å markere seg i alle stafettene. KM-Junior Stafett synes jeg det også bør satses på. Resten er jo senior stafetter tror jeg. Og da er vel juniorene i år stort sett uaktuelle for første laget.

Ung-TIO har det vært snakk om å stile opp i men siden det koliderer med noe annet i år har vi bestemt oss får å satse for fullt neste år da vi er blitt litt eldre.



!