Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig Fellestreninger

Fellestreninger


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  Fellestreninger
Arne Vidar 05.01.2005 10:04
 

Mange fine innlegg og mye kreativitet! Og som vanlig er når mange gode tanker kommer ut i det åpne rom kommer det ennå flere og flere og flere..........:
Tirsdager: Intervaller som i dag.
Torsdager: Oppvarming fra klubbhuset bort til Veritas. Noen ønsker langtur (som nå) og fortsetter . Andre ønsker intervaller og tar det i bakkene opp fra sjøen, der er det nesten aldri snø, bratt, litt kort, riktig underlag og ikke minst passe oppvarming for Arne T hjemmefra !

Innetrening bør være organisert og starte på et nærmere angitt og annonsert klokkeslett.
Til slutt; De som trener mye er inne i en grunnlagsperiode, intervallpreget trening 4-5 x pr. uke er veeeeeeldig galt. Det inkluderer onsdagsturer i to timer med 4.- pr. km.
Message    RE: Fellestreninger
Morten Christophersen 05.01.2005 23:06
 
4 min/km er veeeeeldig fort. Vi løper nok ikke så fort. Da hadde vi nesten løpt en maraton i dag (det hadde vært noe det). Men det går nok ned mot 5 min/km eller ihvertfall under 6 min/km, og det er bra for løpsøkonomien og løpsteknikken. Men det blir nok ikke intervall liknende trening av den grunn.
Message      RE: Fellestreninger
AnTi! 07.01.2005 16:46
 
jeg var helt utkjørt etter onsdagsturen denne uka!! 130min er lenge å løpe fort. ikke noe for smågutter.

Eller: det er noe for gutter som vil bli menn!!
kjører 1-2 høy økter i uka + langturer (120min++ ) + en del 50-70min joggeturer med styrke/løpsteknikk innlagt. Tror det er finfint! løper hvertfall fortest på intervalltreningene or tiden;-)
Message        RE: Fellestreninger
Anonymous 10.01.2005 22:08
 
Godt å se at tempo er på veg opp på onsdagsturene. Jeg gleder / gruer meg til dere kommer hit igjen om en drøy uke. Må kanskje ut og trene litt før da, så jeg orker helt rundt.

Christian
- som har tro på onsdagsturene selv om det er nesten 4 ganger så lenge å løpe som favorittetappen på tio til våren :-)


!