Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig TIOmila lag

TIOmila lag


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  TIOmila lag
MortenC 03.02.2005 16:47
 
Sesongoppkjøringen er i gang, og det er på tide å begynne å "ta ut" TIO lag. De få som var en uke på samling i Danmark har satt opp et lag slik det kan se ut pr. i dag... dvs noen må begynne å trene hvis dette laget ikke skal gå inn!

1. Gunners - god på 1.etapper, bra på 1.etp på TIO for 2 år siden. Må satse seriøst på 1.etapper og orientering for å komme på laget.
2. Tiltern - god på natt og god på stafett. Satser seriøst som senior og bør være bankers på laget hvis han får trent en del natt frem mot TIO. Knusende overlegen på tirsdag i Moss.
3. Nick - hadde en god vårsesong i fjor og gjorde en bra jobb på longa. Hvis han ikke lar skolen ta overhånd bør han være sikker på laget, men tvilsomt om han trener nok for å få longa...
4. Leif Størmer - løper fort selv om han la opp for mange år siden. Mange gode løp sist høst, og bommer sjelden. Sikker mann på kort natt.
5. Hoffern - sagt han skal trene i vinter. God i fjor høst og har vist seg som konge på longa tidligere. Er observert på intervalltrening og det allerede i begynnelsen av februar!!!
6. Holo - er allerede i gang og har vært på det som er av natt. Det er oppløftende, men må heve seg noen hakk fysisk for å henge med.
7. mc - nattformen satt bra allerede i Danmark i januar. Er i rute men trenger en del nattrening for å bli sikker nok på TIO natten.
8. Hodel - overbevisende på natt i Danmark. Trener bra, bør være sikker på laget hvis han ikke går på et bord og skader seg.
9. Sagkrakken - sterk når han først deltok i Danmark. Sliter med kneet (som nå meldes å være 99% bra) og er litt lett for tiden. Får han orden på det bør han være bankers.
10. Audun - viste seg som en sterk og stabil siste etappe løper i 2004 sesongen. Vi håper det fortsetter utover i 2005...

Bobbler:
- Vegard Brox - ny i klubben og må vise seg frem. Begynner å løpe fort på intervallene, men hva med langturer med lykt og orientering?
- Kaare Haug - må komme seg ut av sengen om morgenen så han kan få trent litt mer. Har langt igjen til TIO formen, men er på gang...?
- Bole - ingen onsdagsturer i januar er et dårlig tegn. Prøver å få trent, men det er kamp om plassene i år Christian. Ligger langt bak skjemaet til 1.laget i TIO.
- Spjelk - må få kontroll på kneet før han er aktuell for 1.laget. Men løper fort på intervaller og onsdager. Men holder kneet i skogen?
- Konst - kvalitet fremfor kvantitet hadde gjort seg. 143 løp er ikke nok for å komme på TIO laget. Men løper tidvis fort for tiden...
- Bjørn Ekeberg - dukket opp på et par intervalltreninger og løpt relativt fort. Men må delta på natt-o for å ha sjans på plass på TIO laget.
- Sverre Haug Lindseth - med et par hederlig unntak har ikke vært sett siden o-sesongen sluttet. Det holder neppe for plass på TIO laget. Men hang bra med når det dro seg til på onsdagstur...
- Harald Berge - satser ski så han ser vi neppe før over påske. Løpssterk og kanskje aktuell for en rak etappe, men må trene orientering.
Message    RE: TIOmila lag
V x 04.02.2005 12:46
 
Kan bare bekrefte at formkurven peker oppover, så selv om utgangspunktet var heller dårlig i fjor høst skal ikke folk føle seg for trygge fremover ;)

Trenger mer trening på kart, ikke minst nattestid, det stemmer. Men det skal det også bli...

> Bobbler:
> - Vegard Brox - ny i klubben og må vise seg frem.
> Begynner å løpe fort på intervallene, men hva med langturer
> med lykt og orientering
Message    RE: TIOmila lag
Bole 04.02.2005 11:47
 
Håh! - bare vent!!!
Du kan jo høre med Anders om o-teknikken på natta kl 0700 en tirsdags morgen i Januar..., men det er bra at du hisser meg opp.

Jeg sier som Blodstrupmoen: "Vi får nå sjå - når den tia kommer..."

> - Bole - ingen onsdagsturer i januar er et dårlig tegn.
> Prøver å få trent, men det er kamp om plassene i år
> Christian. Ligger langt bak skjemaet til 1.laget i TIO.
Message      RE: TIOmila lag
Anonymous 04.02.2005 13:59
 
Gutter og jenter... det er lenge til TiO!
eller... det er ikke lenge til tio. 77 dager og 20 timer for å være nøyaktig.

Det jeg mener er at det ikke er for sent for noen å begynne å forberede seg, men det går ikke å bare trene de siste 2-3 ukene før start! Vi er et lag, og jeg ville følt meg mye tryggere hvis jeg viste alle trente en nattøkt i uka fremmover (eller noe lignende)... og da mener jeg alle 15-20 aktuelle løpere!!

Jeg prøver å gjøre min del for dere, så det blir moro å være i Tyrvingteltet 23. og 24. april!




Message        RE: TIOmila lag
anders tiltnes 04.02.2005 14:02
 
Gutter og jenter... det er lenge til TiO!
eller... det er ikke lenge til tio. 77 dager og 20 timer for å være nøyaktig.

Det jeg mener er at det ikke er for sent for noen å begynne å forberede seg, men det går ikke å bare trene de siste 2-3 ukene før start! Vi er et lag, og jeg ville følt meg mye tryggere hvis jeg viste alle trente en nattøkt i uka fremmover (eller noe lignende)... og da mener jeg alle 15-20 aktuelle løpere!!

Jeg prøver å gjøre min del for dere, så det blir moro å være i Tyrvingteltet 23. og 24. april!

Message          RE: TIOmila lag
Audun Weltzien 04.02.2005 14:42
 
Ingen kan føle seg trygge på laget, det er gøy! De som er inne på laget må trene på for å beholde plassen, mens boblene må danke ut de som tar for lett på 1.lagsplassen sin. Her kommer et forslag fra en som egentlig følger litt for lite med på det som skjer i Tyrvingland, men som prøver å holde liv i aktiviteten i nord:

1. Inge - erstatter Carl uten problemer
2. Geir - jeg glemmer aldri Jukola 2003...
3. Nicholas - tar han det store steget han var i ferd med å ta i fjor?
4. Holo - i år binder vi Holo fast i SI-pinnen
5. Anders - mer enn godt nok trent, må lære seg å henge
6. Størmer - "Leif is Leif"
7. Brox - sulten ulv som skjerper kampen om plassene på 1.laget
8. Torbjørn - trener bra, prøver igjen med skumring
9. Audun - nøkkeletappe, skal teipe ankelen på 7manna
10. Hodel - heng på KOK!!

Bobbler:
Bole - har erfaring og er tydelig motivert
MC - har det blitt for mye trening, eller kommer formen til TIO?

På andrelaget kjører vi på med 16/17-åringer, 1.lagsreserver og noen veteraner! Toppet lag fra start?

Neste forslag fra meg kommer etter Spaniasamlingen.
Message            RE: TIOmila lag
Morten Christophersen 04.02.2005 15:29
 
> MC - har det blitt for mye trening, eller kommer formen til
> TIO?
>
> Neste forslag fra meg kommer etter Spaniasamlingen.

Bare vent til Spania Audun, så skal jeg nok imponere nok til å få en sikker plass på 1.laget ditt også;-) De skal løpe veldig fort de som skal ta plassen fra meg på TIO laget.

61 timer i desember og 60,55 timer i januar... etter en rolig uke nå kommer også overskuddet, så nå skal det begynne å gå fort på intervaller og onsdagsturer også.
Message              RE: TIOmila lag ...
anders tiltnes 04.02.2005 17:50
 
Nå blir jeg så glad.

Har jo tidligere løpt pojkstrekkan, også kommer det forslag her om at jeg skal få lov til å løpe 17 kilometer!! Det er tøft.

Hvis jeg skal det må jeg få prøve å gjøre det noen ganger før TiO. Liker ikke å gjøre ting for første gang når jeg skal prestere... men det er spennende.


Message                RE: TIOmila lag ...
Morten Christophersen 05.02.2005 09:33
 
Trodde du ville løpe alene på TIO Anders? Var det ikke det du sa etter seieren i ÅbN&FC... minner om at Långa er rak og at det neppe er så lurt å løpe hele den alene, med mindre du tar en "Jarko" og drar fra alene i tet.

I fjor ønsket vel både Geir og Nick Långa... hvordan er det i år? Ryktene skal ha det til at Geir smugtrener bra, men hva med Nick... har han fått trent bra i vinter eller holder han bare en pojkstrekka?
Message                  RE: TIOmila lag ......
anders tiltnes 05.02.2005 12:30
 
Her kommer noe som kanskje er et litt nytt og friskt lagoppsett, men veldig godt synes jeg!

1. Geir - Kommer inn som nr.11 (som han har god rutine på å gjøre)
2. Nicholas - surfer gjennom natta
3. Leif - surfer gjennom natta
4. Holo - i år kjøper vi en ekstra brikke han kan teipe fast til batteriet. "motto: ekstra lys, kompassog brikke"
5. Anders - må lære seg å henge, men han har jo 76 dager på seg, og neste ÅbNaFC er fellesstart...
6. Bole/MC - må jo få være met på ett 1.lags oppsett stakkar:-) har jo så mange år anisitet...
7. Inge/Brox/Bjørn/Sverre - her er det mange rare navn, får se hvem som prieoriterer orientering først denne vinteren...
8. Torbjørn - lettere enn aldri før
9. Hodel - kongeavsluttning med torbjørn, hodel og
10. Audun - som drar kok inn til 15. plass, bak vår 14 !!!>

Message    RE: TIOmila lag etappefordeling
anders tiltnes 03.02.2005 16:59
 
Kan være greit å få med etappefordelingen:

HERRKAVLEN
Start lördag kl. 20.00, målgång söndag ca 06.45

Str Gaffling Typ Banlängd Kartskala
1 Ja Dag/Skymning 11,4 km 1:10 000
2 Ja Skymning/Natt 11,4 km 1:10 000
3 Ja Natt 11,4 km 1:10 000
4 Ja Natt 6,7 km 1:10 000
5 Nej Natt 17,1 km 1:15 000
6 Ja Natt 6,7 km 1:10 000
7 Nej Natt 7,9 km 1:10 000
8 Ja Natt/Gryning 10,0 km 1:10 000
9 Ja Dag 10,0 km 1:10 000
10Nej Dag 16,2 km 1:15 000


Message      RE: TIOmila lag etappefordeling
Torbjørn 05.02.2005 12:48
 
1(a). kan vi begynne å svare på nederste innlegg?? er slitsomt for en overarbeidet student å følge med i diskusjonen når den hopper opp og ned som en ille sjøsyk jo-jo

1(b). Hodel. er ikke TIO i nærheten av 25-manna 03? og da løp han jo bra...
2. Bole. Selv om ikke så mange andre har trua på at han får trent seg god nok...
3. Tiltnes. Ingen over, ingen ved siden (men kanskje noen foran og bak...)
4. Holo. Lagleder stilelr med hyssing til SI-pinnene iår...
5. Geir. Trener bra?
6. Vegard. Lykten hans funket hvertfall i Danmark
7. MC. Skal få kjørt seg i spania
8. Nicholas
9. Torbjørn. Lei av natt/dag etapper. Foretrekekr å se hvor han løper
10. Audun. Må bare komme seg på fellestreninger snart, så han ikke glemmer hvordan o-løpere ser ut til heng-etappen...


Buble-gums
Kaare banan. Brukbar form på O-ball hvertfall..
Gunners. Kjære Tor-Arne ferdig med å kna?
Message        RE: TIOmila lag etappefordeling
Bole 07.02.2005 16:02
 
Nå er det vel lenge nok til til at jeg også kan få mene noe (som privatperson) uten at det skal "påvirke" UKs disponeringer til våren.

Den offensive varianten:
Først henge med - og så løpe fra.

Inge - Har vist at han følger hvem som helst
MC - har sagt at han følger hvem som helst
Bole - Pleier å følge hvem som helst (så lenge det er mørkt og vanskelig)
Holo - pleide å følge hvem som helst før
Geir - har fulgt hvem som helst flere ganger - i 2 timer
Anders - Løper fra alle på mellomdistanse
Nick - løper fra køen på rak etappe
Torbjørn - har alltid løpt fra alle som har prøvd seg
Hodel - løper fra Sveits og resten av verden
Audun - løper fra verdenseliten hvis han vil.
Message          RE: TIOmila lag etappefordeling
Anonymous 07.02.2005 22:09
 
...og hvis Gunners skulle ligge på massasjebordet fremdeles, så kan vi kjøre:

MC - den nye førsta-sträcka kungen?
Geir - Det er tross alt 2. etp den mannen er aller best på
Bole - Jeg begynner å trene i morgen
Holo - veldig revansjesugen etter fjoråret
Anders - Ja, det kan hende du får lov - hvorfor ikke
Leif - gammel mann som oser av rutine
Nick - Hvis vi skal være med hjem, må vi løpe fort allerede her
Torbjørn - noen flere økter med lykt og Sagkrakken er klar for nattgafling
Hodel - det kan ikke gå dårlig hver gang...
Audun - Det er en egen øvelse å avslutte i storstafetter og AW har vist at han behersker den øvelsen. Det må vi ta godt vare på.

Kanskje egoistisk å ha medd meg selv i begge forslagene. Jeg kjenner at Inge, Kaare, Vegard ++ puster meg (og flere andre på listen) hardt i nakken. Dette blir en spennende vår.

Message            RE: TIOmila lag
Morten Christophersen 08.02.2005 10:25
 
Å sette meg på første blir vel omtrent som å gamble med Hodel igjen. Vi husker hvordan det gikk sist og ingen av oss vil vel at det skal gjenta seg:-)

Geir er kanskje en løper som kunne taklet 1.etappe bra, han har vel gjort det når han har fått sjansen. Men hvis han er best på 2.etappe og vi skal ha noen andre på første burde vel Bole være en het kandidat. Jeg husker hvordan han hang med teten nesten hele veien på 1.etappen i 1993, og hvordan han alltid siktet seg inn mot NRKs kameraer på vei til startpost i sin skottskrutete tights. Bole har vært 1.etappeløper i mange år og vet hvordan det skal gjøres! Og hvis han begynner å trene i dag og gjør det godt...

1. Bole/Gunners - en av 1.etappeløperne på første
2. Geir - 2.sträcka kungen. Inn som nr.11
3. Anders - for god på natt til å "kastes bort" på en rak etappe
4. Holo - ut ensam i tet. Trener han bra i vinter så...
5. Nicholas - bra på långa i fjor, men må trene skikkelig
6. Leif - få som slo han på vei intervaller, men sier han er best i terrenget...
7. MortenC - henger med hvem som helst på rak etappe
8. Hodel - konge på natt i Danmark, men må det rolig rundt seg
9. Torbjørn - ingen på løper fra Sagkrakken på dag
10. Audun - say no more...

Mange andre aktuelle som banker på døren til 1.laget, så her må det trenes mye og godt, natt og stafett. Så still opp på det som er - sammen blir vi bedre!

Minner om stafettrening (kl.17.30) og stafettmøte v/Holo (kl.20.00) på torsdag.
Message              RE: TIOmila lag
Bole 08.02.2005 16:32
 
Nå har jeg trent...
5.5 km postplukk på Lathusåsen.

Bole
Message                RE: TIOmila lag
anders tiltnes 08.02.2005 20:57
 
> Nå har jeg trent...
> 8km(95min) natt-bush-o på Nordby. (har ryddet skog for dere til torsdag, nå er det silketerreng, sånn som det bare er her på Ås;-)
>
> T-reX
Message                  RE: TIOmila lag
Morten Christophersen 08.02.2005 21:12
 
Det nærmer seg TIOmila... det så man tydelig på senioroppmøtet på intervalltreningen tirsdag kveld. 7 seniorherrer (og da var verken skaptrøndere, bønder fra Ås eller briter med).

Gunners ledet ann sammen med gjesteløperen fra Tsjekkia, og la inn en sterk søknad til 1.laget. Henning imponerte med rykk i verdensklassen og sterk utforløping i konkurranse med Vegard, Geir og Morten om plassene bak de to i tet (undertegnede ledet ann på de tre første dragene, men fikk svi for det etterhvert). Konst var best på første 100m... det er 60m lenger enn han pleier. Det er ingen tvil om at det vil bli kamp om plassene på TIO laget i år. Men hvor pokker var Kaare banan?

Står fast ved det siste forslaget til lag, selv om jeg kjenner pusten i nakken. Det blir gøy med natt på torsdag:-)
Message                    RE: TIOmila lag
jens sagberg 09.02.2005 15:35
 
Og jeg dozer NTNUI eliten på natt-terreng intervaller, med joggesko men uten lykt...
Message                      RE: TIOmila lag
jens sagberg 09.02.2005 15:39
 
Mer interesse for TIO en noen gang. Fjorårets diskusjon stoppet på 21 innlegg, mens årets tråd allelrede er oppe i 19 (medregnet dette som egentlig ikke har noe som helst med TIO-diskusjonen å gjøre)
Mer prat=> Mer lagfølelse=> Mer trening=> Mer lag bak oss på resultatlisten!!!
Message                        RE: TIOmila lag...
Anonymous 09.02.2005 15:57
 

> Mer prat=> Mer lagfølelse=> Mer trening=> Mer lag bak oss
> på resultatlisten=> mer øl i teltet lenger utpå natta. bare synd jeg skal løpe WC helgen etter, men Geir hjelper sikkert...
det tror jeg han har fortjent etter den enorme etappen han komer til å gjennomføre!
Message                          RE: TIOmila lag...
Anders Tiltnes 09.02.2005 15:59
 
også ligger det ann til kake på natt-treninga i morgen. mangler bare form, så skal benytte 3.økta i dag til å finne en... Har trua på kake på tiotreningene
Message                            RE: TIOmila lag...
Anti 09.02.2005 16:00
 
...og med dette innlegget setter jeg rekord på antalll innlegg i TioDiskusjoner. Jeg elsker rekorder!
Message                              RE: TIOmila lag...
jens sagberg 09.02.2005 17:07
 
Vill ha tårta!!!
Message                                RE: Tårta
Christian Holmboe 10.02.2005 12:18
 
> Vill ha tårta!!!
>

Kanskje noen kan sette til side et stykke til Jens som han kan få på påskesamlingen eller kanskje i Spania...
..men bare hvis han trener natt i kveld.
Message                                  flere TiO-lag
Christian Holmboe 10.02.2005 12:41
 
Prøver meg med enda et lagforslag bare for å vise at denne halvdelen av UK ihverfall ikke har bestemt seg for noe enda.
Denne gang et forslag med bøtter av rutine i starten.

1 Bole - tilbake til gamle storhetsdager på førsta sträckan
2 Geir - rutine er alt på de første etappene
3 Leif - støtt og sikkert gjennom første del av natten
4 Holo - den eneste som har sendt meg ut i topp 10 på tio noen gang.
5 Nick - fjorårets løp fortjener ny tillit
6 Anders - Det er utrolig mye å hente på å ha et gir mer enn klungan på denne etappen
7 MC - viste i fjor at dette er riktig etappe
8 Audun - stålkontroll i stor fart
9 Jens T - nå også med kake i magen
10 Hodel - det må da begynne å lykkes på siste også

eller kanskje:
Inge
Vegard
Nick
Kaare
Geir
Bole
Hodel
Anders
Torbjørn
Audun

Det er bare å trene, gutta.
Jeg skal ha min 3. økt på 3 dager i dag. Da er jeg allerede langt forbi totalen for januar
Message                                    RE: flere TiO-lag
Geir 12.02.2005 17:49
 
Ganske likt Bole sitt forslag, men et rent norsk lag :)
1 Bole - rutine, men hvordan er formen?
2 Geir - rutine og vil gjerne ha den (men kan også bytte med Nicholas :))
3 Leif - rutine
4 Holo - rutine (hold på brikka)
5 Nicholas - løp godt ifjor, gjør det igjen.
6 Anders - stødig liten kar detta, fort går det også
7 MC - som ifjor
8 Vegard
9 Jens T - går unna nå
10 Audun - vår avslutter

Men se opp for Inge, Henning, Konst, Kaare og ...hvem har jeg glemt...
Message                                    RE: Tårta
jens sagberg 10.02.2005 18:52
 
>>Kanskje noen kan sette til side et stykke til Jens som han kan få på påskesamlingen eller kanskje i Spania...
..men bare hvis han trener natt i kveld.

Hmmm. Frister litt med natt-økt, skal innrømme det. men frister egentlig mye mer å bake egen kake. tror jeg lager noen boller også, så har jeg noe å spise resten av uken også.
Fra spøk til revolver, blir nattøkt imorgen og ytterligere (minst) 3 O-tekn økter i helgen

Message                                      RE: Flere TIO lag
jens sagberg 10.02.2005 19:01
 
1. Geir. Som poteten, kan brukes til ALT
2. Nich. wet, wet, wet :-?
3. Brox. Hmm, ja
4. Holo. Sender Bole ut topp 10, igjen...
5. Bole. Trener som en GUD. Bra å ha et ekstra gir i forhold til klungan;)
6. MC. Kort og godt
7. Tiltnes. Sikter mot lang ugaflet, men må finne seg i pojkstrecka iår igjen ;p
8. Torbjørn. Bare jeg får meg ny lykt, så skal alt bli så mye bedre...
9. Audun. Ensam varg (har ennå ikke sett deg på fellestrening her oppe...)
10. Hodel. Hvorfor ikke?
Message                                        TIO møte
jens sagberg 11.02.2005 10:22
 
Noen som har lyst til å gi et lite referat? Vi her i nord (hvertfall jeg) skulle gjerne fått vite hva dere kommer fram til/lærer på møtene...
Message                                          RE: TIO trening
Anti 11.02.2005 11:53
 
Løypa ligger ute her og ligger iterrenget der det blir anvist av linken til søndag kveld:
http://www.tyrving.idrett.no/o/tiltnes/nyside/okart/2005/nattnordby.jpg
Den ble vunnet på 7,3min/km. Imponerende om natta i Ås.
Message                                            RE: TIO trening
Christian Holmboe 12.02.2005 15:40
 
> Den ble vunnet på 7,3min/km. Imponerende om natta i Ås.

Hvem var det som vant - og hva var tiden?
Jeg hadde ca 18 min til siste post på førstesløyfa, slått av MC med 15-20 sek. og ca 22 min til 6.post på 2. sløyfa, men så måtte jeg bryte for å rekke hjem og være barnevakt. Jeg har ikke målt, men det er nok saktere enn 7,3 - ihvertfall på 2.sløyfa, alt for mye motlyng og bush.

Chr
Message                                              RE: TIO trening
Anti 12.02.2005 17:32
 
...gikk noe rykter på at hvertfal Geir hadde 49meinutter på den 6,5km lange løypa. men dette er selvfølgelig uoffisielt da arr. ikke heng ut si/ekt.
Message                                                RE: TIO trening
Geir 12.02.2005 17:38
 
Stemmer det, men ble tatt igjen av Nicholas, men vet ikke med hvor mye...

> ...gikk noe rykter på at hvertfal Geir hadde 49meinutter på
> den 6,5km lange løypa. men dette er selvfølgelig uoffisielt
> da arr. ikke heng ut si/ekt.
Message                                                  RE: TIO trening
Morten 12.02.2005 18:17
 
Er du sikker på at du ikke har 59 min Geir? For jeg startet vel neppe et kvarter forran deg. Jeg har ihvertfall i overkant av en time; vi stod sammen på start og jeg var i mål rett før deg.

Jeg hadde forøvrig 18,30 på første sløyfen. Noen få sekunder bedre enn Bole.
Message                                                  RE: TIO trening
Christian Holmboe 12.02.2005 18:06
 
> Stemmer det, men ble tatt igjen av Nicholas, men vet ikke
> med hvor mye...

????
Morten og jeg ventet 2-3 min på deg på siste post på første sløyfe, men ga opp og dro videre. Hadde du alt passert? I så fall, hvorfor så jeg ingen fotspor i snøen på flere av postene på andre sløyfa? Da jeg var tilbake ved bilene var det bare Øystein og Sunniva som var der. Dette skjønner jeg ikke. Hvor gjemte dere dere?

PS. Så bra at dere løp fort og sikkert gjennom natten. Slike karer vil vi ha på laget.
Message                                                    RE: TIO trening
jens sagberg 13.02.2005 18:04
 
Jeg hadde nå hvertfall under 50 min på 6,5km på fredag. Greidde etter uttallige forsøk å sprenge NTNUI klynga, men måtte se meg slått i spurten av Lars og Kahrs
Message                                                      RE: TIO trening
Morten Christophersen 15.02.2005 23:41
 
2.løp i ÅbN&FC er unnagjort, og Anders har igjen overbevist på natt (selv om han etter eget utsagn var sliten). Synd at Bole ikke rakk starten, for der kunne han fått kjørt seg litt hvis han skal være aktuell for 1.etappe i TIOmila;-) Men det kommer en ny sjanse til å få kjørt seg litt på onsdagstur fra Bole kl.17.30 onsdag 16.feb...

Moro at så mange fra Tyrving (7) stilte opp i Mossemarka. Det tyder på at det er mange som vil på TIO laget og at det er mange som tar kampen om plassene seriøst. Savner imidlertid en del på nattreninger så jeg håper dere dukker opp frem mot sesongstart. De fleste av oss kan nok også trenge noen flere nattøkter og økter på kart før orienteringen sitter - det kan ihvertfall jeg og det burde vel da også gjelde alle Tyrvinger jeg knuste i kveld...

Fikk nok en gang stryk av Anders, men denne gangen bare med fire minutter. Så pass deg Tilt... neste gang;-)
Message                                                        TIO lag
Audun Weltzien 08.03.2005 12:44
 
Ja da er vi hjemme fra en vellykket samling i Spania, og det er på tide med mer tio-diskusjon. Litt snø i Madrid, så vi trente heller ved Alicante og Malaga. Spesielt morsomt var det at Bækkelaget hadde snø og uvær på sin samling i London, at NTNUI, Fredrikstad og Nydalen hadde minusgrader hver dag på sine Frankrikesamlinger, og sist men ikke minst at det kom 20cm snø i Kristiansand!


1. Christian - hold trøkket oppe på treningen framover! Det går ikke kjempefort på 1.etappe har jeg hørt, perfekt for Bole
2. Anders - vi må få en god start, dvs tetklynga
3. Nicholas - folk er litt bekymret for formen din, men den pleier jo alltid å være knall på tio!
4. Holo - "gamle børser bommer mest, pleide fattern å si" (Øystein Sunde - Jaktprat) Men i orientering er det motsatt: gamle rever bommer minst.
5. Geir - tilbake på sin favorittetappe
6. Størmer - sett av denne helgen til 10mila
7. MC - trener meget bra og mye natt. Bare overskuddet som mangler
8. Torbjørn - får håpe det blir noen "Torbjørn-bakker", så vi kan rykke fra BSK, FSK og Nydalen
9. Hodel - bra form på trening og konkurranse i Spania. MÅ overtales til å løpe tio og evt trene i Norge noen dager!
10. Audun - SKAL bli god i år

Bobbler:
Vegard, Inge, Henning, Kaare

Kommer tilbake med nytt forslag til lag etter Polensamlingen. Håper alle trener bra framover, også de som ikke skal på påskesamling!
Message                                                          RE: TIO lag
MortenC 08.03.2005 14:59
 
Pä tide ä fä fart pä TIO diskusjonen igjen. Har jo vaert pä den samme samlingen som Audun sä vi tenker vel litt likt. Er nä i Sveits og samler overskudd, sä dere fär dra opp tempoet til 1t 40 min pä onsdagstreningen uten meg... Oppfordrer alle til ä stille pä AbN&FC kommende tirsdag, sä fär vi se hvem som er i rute mot TIO.

1.laget:
1. Bole - mä henge med bedre pä onsdagene enn for tre uker siden. Men vi har troen pä at du henger med langt fremme pä TIO...
2. Anders - konge pä natta, bäde pä hjemmebane og pä TIO. Löper fort og orienterer bra, hva mer kan man önske seg...
3. Nicholas - vi häper han trener bra, men det hadde ikke gjort noe at han bekreftet at han var i rute en gang iblant...
4. Holo - er revansjesugen etter 2004, og har vaert en gjenganger pä det som har vaert av natt. I rute?
5. Geir - ingen "henger" bedre enn Geir pä Longa. Det har han vist för, og gjör det igjen i är.
6. Leif - sier han ikke pleier ä bomme og at han er bedre i terrenget enn pä vei. När han allikevel setter pä plass bäde den ene og den andre flatt pä vei pä intervalltrening mä det bety at det kommer til ä gä .... fort pä TIO...
7. Morten - er i rute bäde fysisk og o-teknisk (bäde pä dag og natt). Beviset kommer i Danmark og Polen!!!
8. Torbjörn - imponerte ved et par anledninger i Spania, ikke minst ved ä vinne bla over Pasi Ikonen pä fellesstart. Fä kontroll pä kroppen nä, sä kan dette bli en stor sesong...
9. Hodel - ikke noen tullete skader i är, sä nä er han aktuell for Sveitsiske VM troppen. Löp bra i Martin Kronlund, og til helgen starter den sveitsiske o-sesongen. I dag har han sjekket flypriser, sä sveitsern kommer nok pä TIO...
10. Audun - viste i fjor at han kan löpe siste etapper, og i är skal han bli god sier han. Sä da er det vel ikke grunn til ä laere opp noen andre til ä löpe siste etapper...

2.laget:
Inge
Vegard
Henning
Kaare
Konst
Sverre
Björn
Harald
Eirik
Truls
Message                                                            RE: TIO lag
Anonymous 12.03.2005 14:43
 
Hva med et lag "sultne" o-løpere?

Inge
Anders
Nick
Bole
Geir (Torbjørn?)
Vegard
Morten
Torbjørn
Hodel
Audun
Message                                                              RE: TIO lag
Morten Christophersen 15.03.2005 18:48
 
Drøye seks uker igjen til TIOmila, og det er på tide å begynne å komme i form. Det er fortsatt noen uker å gjøre det på, men det er ikke lenge til uttaksløpene begynner. Og når årets stafetter også skal telle er det under en uke igjen til SpringCup og en drøy uke til 7manna.

Det er også andre som tenker på TIOmila. Anders Nordberg har vært ute og slengt med leppa, og sier at han misliker Halden og ikke unner de noen seier (se http://www.andersnordberg.com). Så mens KOK tar skalpen til Halden får vi nøye oss med å slå Nydalen, NTNUI, FSK og Bækkelaget.

Håper alle kommer til å trene skikkelig bra i påsken, så det blir bra kamp om plassene på laget. Det styrker laget... TIO kommer til å bli moro i år. Jeg gleder meg!

God påske!
Message                                                                RE: TIO lag
anders tiltnes 15.03.2005 21:45
 
Natt løp i dag. Lett sporsnø skremte vekk noen natt-løpere virket det som. GeirH, FrodeK og AndersT stilte til start, så her manglet det noen navn. Frode fikk en tøff tur i den tøffe skogen. For Geir og Anders sin del ble det en fin oppvisning. Ikke veldig imponerende løping, men vi var begge med klynga rundt, og det er det vi trener på.

min oppfattning av dagens status etter egne erfaringer og prat med Geir:

ChristianH, trener og er tent.

NicholasM, usikker

AndersT, sikker på natt-o og vil løpe en egen etappe uten andre rundt seg.

LeifS, usikker

GeirH, i rute med longatrening og er der vi kjenner han.

ØysteinH, usikker, håper han har så stor æresfølelse at han ikke vil avslutte tio-kariæren sin med fjorårets løp! kjøp noen linser og kom deg ut i skogen, jeg tror kanskje vi trenger deg

MortenC, har trua på at 2005sesongen blir gjennombruddet.

TorbjørnS, elitegruppas mest useriøse seriøse, har nesten sluttet å bomme, og etter jeg er ferdig med han i påsken blir det klinisk umulig for ham å ikke treffe postene.

ThomasH, god og klar for tio.

AudunW, kan dette med form o.l.

VegarB, usikker, men håper han vil og greier å komme på førstelaget.

IngeG, usikker, ikke hørt noe fra denne karen og derfor uaktuell? meld deg her eller til meg på:48078230 hvis du vil prøve deg for tiolaget.

KaareH, usikker, svinner kiloene henn?

HenningS, usikker, vil du?

Sverre, Bjørn, Eirik, Harald, Truls: meld dere her eller til meg hvi dere vil være med på moroa: de som er ambisiøse blir gode!
Message                                                                  RE: TIO lag
jens sagberg 16.03.2005 10:15
 
Nytt lag. ledige plasser er det fortsatt mulig å kjempe seg inn på...

1. Bole
2.
3. Tiltnes
4.
5. Waldemar
6.
7. MC
8. Torbjørn
9. Hodel
10. Audun
Message                                                                    RE: TIO lag
UK 19.03.2005 08:00
 
I tilfelle tvil.
Anders Tiltnes er ikke medlem av UK!

Det er derfor ikke nødvendig å melde seg til ham for å være aktuell for TiO laget!

Derimot er det stas med engasjerte løpere og vi vil gjerne at så mange som mulig kommer på "banen" - både diskusjonsbanen (f.eks her), tränings-banan (gjerne men lykt på hodet) eller en annen tio-relevant bane (som for eks listen over påmeldte løpere (mail til Morten)).

Hilsen Bole
- som har gått ned fra 160% jobb i høst til 0% i april for å satse mot TiO.
Message                                                                      res SC natt
Bole 19.03.2005 08:29
 
Fra tilskuerplass registreres følgende kilometertider fra Spring Cup natt i går (i minutter og sek):

Geir 6:45
Henning 6:57
Kaare 7:15,33
MC 7:15,68
Jørgen Mathias 7:21

Det ser ut til at løypelengdene til Morten (6.1 km) og Kaare (5km) bør kontrollmåles :-)
Message                                                                        7-manna som uttak til tio?
Anti 26.03.2005 13:09
 
, men det betyr ikke at jeg kan/er flinkt til å løpe 1.etapper(enda!)...
Message                                                                          RE: Tio-lag
Audun Weltzien 31.03.2005 10:46
 
Nytt lag. Mitt uttak er basert på resultater, treningsiver og form i år. Pluss denne erfaringen fra tidligere år: det er lurt å henge bra med fra start, og ha bra trøkk på de to siste etappene. Tanken er at hvis vi får en knall-start på de to første etappene, så vil Nic og Bole ta godt vare det. De tre neste etappene vil da få et veldig godt utgangspunkt i klynger sammen med gode lag. Da er det opp til de tre siste etappene å løpe mer selvstendige løp da det ofte sprer seg litt mot slutten.

1. Torbjørn
2. Anders
3. Nicholas
4. Christian
5. Geir
6. Morten
7. Vegard
8. Leif
9. Thomas
10. Audun

2. laget. Ta en titt på dette:

1. Inge
2. Sverre
3. Henning
4. Kaare
5. Frode
6. Olav
7. Per Kristian/Eivind H
8. Espen
9. Eirik
10. Bjørn

De unge trenger matching! Og det er da nesten like gøy for de litt mer rutinerte å løpe en tidlig etappe på 2.laget som på 1.laget. Altså: topping av laget fra start, putte inn et par veteraner, og la juniorene slippe til.
Message                                                                            RE: Tio-lag
Morten Christophersen 31.03.2005 11:29
 
Det nærmer seg, og det er på tide å "ta ut" nye lag for å blåse liv i TIO diskusjonen (i et siste desperate forsøk på å påvirke UK:-)

1. Bole
2. Anders
3. Nicholas
4. Leif
5. Geir
6. Vegard
7. Morten
8. Torbjørn
9. Hodel
10. Audun

Bole viser stigende form, og holdt bra tempo på nattrening i går. Som TIO-proff burde han komme i den formen han trenger for å henge med rundt 1.etappen. Safere start kan vi ikke få! Anders veksler først etter 2.etappe, og Nick må trene bra nå frem til TIO for å henge med teten rundt (resultatene fra JK var skuffende lesing). Leif løper fort i skogen og bommer sjeldent, gir Geir et flott utgangspunkt til Långa som vi vet han kan. Vegard overbeviste i påsken, og "vant" den ene nattøkten (med gaffling!). Undertegnede er i bra form og sende Torbjørn ut i en knallbra klynge på 8.etappe. Torbjørn, som har sluttet å bomme og begynt å løpe bra på natt, er rette mannen til å starte de tre "individuelle" sluttetappene. Hodel og Audun er gode nok individuelt til å gjøre kanlletapper på slutten (i dagslys). Et fantastisk bra lag!


2.laget:
1. Inge - utfordrer til 1.etappe på 1.laget?
2. Sverre - viste gode takter på natta i påsken
3. Henning - hvis bare kneet holder blir dette bra
4. Kaare - er han trent for en lenger etappe?
5. Harald - ut av vintermodus i tide til TIO? Rak etappe...
6. Konst - må tenke kvalitet fremfor kvantitet
7. Eirik - vil ikke ha siste. Rak etappe...
8. Olav - stepper inn hvis vi mangler en løper?
9. Per Kristian - starter den store Ekeberg-avslutningen?
10. Bjørn - voksen oppgave for en førsteårs junior
Message                                                                              RE: Tio-lag
Anonymous 31.03.2005 13:30
 
Ser veldig bra ut Morten men syntes det høres tungt ut for lille Bjørn med 16,2km. og siste etappe, vet ikke helt?
Message                                                                                RE: Tio-lag (og uttak)
Bole 31.03.2005 14:52
 
> Ser veldig bra ut Morten men syntes det høres tungt ut for
> lille Bjørn med 16,2km. og siste etappe, vet ikke helt?
>

Jeg kan aknskje si meg enig med 'Anonymous' i at 16 km kan være i overkant for en førsteårs jr. Vi får se hva det blir til når kabalen skal legges.

For at UK skal kunne gjøre jobben sin de neste par ukene, trenger vi 3 ting fra "kvær ænkelt":
1. Meld deg på!
2. Delta på uttaksløp (tirs 5. og ons 13. april)
3. Meld fra til UK om ting vi bør ta hensyn til (styrker/svakheter/ønsker...)
Message                                                                                  RE: Tio-lag (og uttak)
jens sagberg 03.04.2005 19:08
 

> 1. Meldt meg på!
> 2. arrangerer uttaksløp tirs 5.
> 3. Meld fra til UK om ting vi bør ta hensyn til
> (styrker (lårmuskulaturen)/svakheter(påskemarsipan)/ønsker(8)...)
Message                                                                                    uttak til TiO (herrer)
Bole 11.04.2005 10:00
 
Hvis du trodde laget skulle komme her, så må jeg skuffe (litt), men vi kan lette litt på lokket.

UK har tatt ut følgende 5 løpere til 1.laget på TiO:
Audun, Anders, Torbjørn, Thomas, Geir.

Av disse skal Geir løpe 5.etp (longa)
Thomas skal ha 9.etp,
mens leder av Craft-cupen, AW, løper siste.

Sannsynligvis løper Torbjørn 8. og Anders 3., men dette er ikke helt bestemt.

Resten av laget tas ut etter Tyrinatta på onsdag. For å kunne gjøre et rettferdig (og best mulig) uttak håper UK at Nicholas og Inge også blir med til Hønefoss på onsdag. De andre som kjemper om plass på laget er: Leif, Morten, Vegard, Christian og Henning.

UK tar også gjerne løpernes meninger med i betraktning. Kom med ditt forslag til lag (begrunnet eller ubegrunnet). Mer personlige synspunkter kan evt sendes på mail til bole@tyrving.idrett.no eller hennings@tyrving.idrett.no
Message                                                                                      RE: uttak til TiO (herrer)
Morten Christophersen 11.04.2005 12:31
 
Bole burde vel også bli tatt ut allerede nå, etter sterkt løp på første uttaksløp. Men UK venter kanskje med å ta ut seg selv:-)

Fint om det blir kamp om plassene på onsdag, det hever laget (bare se hvor bra en del har trent i vinter/vår). Håper Inge og Nick stiller opp. For med de fem som allerede er tatt ut i bra slag (mye bra resultater i Sandnes) blir det et bra Tyrvinglag i TIO!

1. Inge/Leif/Bole - best start...
2. Bole/Nick/Leif - best fortsettelse...
3. Anders - best på natt...
4. Nick/Vegard - bedre enn meg...
5. Geir - best på longa...
6. Vegard/Nick - også bedre enn meg...
7. Morten - tja, ikke best enda dessverre...
8. Torbjørn - best i motbakke...
9. Thomas - best i Sveits...
10. Audun - best i Norge...

Det ble vel 11 løpere. 11 = konkurranse om de siste plassene
Message                                                                                        RE: Tio 2006
Arne Tiltnes 26.10.2005 11:50
 
Litt tidlig å spekulere i lagoppstillinger, men arrangøren stiller med noen endringer som får betydning
(http://www.10mila.se/2006/index.asp?page=90&avd=2&lang=0):
* H-lagene starter kl.23; altså må Torbjørn trene med solbriller,
* U-lagene skal ha minst 2 jenter; vi har 4-5 møfrø i rett alder og må mobilisere flere hvis vi skal klare 3 U-lag også neste år.

!