Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig ?????

?????


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  ?????
Bjørn 31.03.2005 20:33
 
Er dere gale eller??
Jeg kan jo ikke løpe 16,2 km!!!
men gjerne 6,7,8 eller 9. etappe...
Message    RE: ?????
Morten Christophersen 31.03.2005 21:50
 
> Er dere gale eller??

Ja, er vi ikke det da? Hvorfor skulle vi ellers løpt TIO...
Eller er det bedre at en dameløper må ta etappen siden 17 åringene ikke orker? Men det er bare å si fra til UK for de juniorene som ikke vil ha Långa eller siste, så slipper dere sikkert:-)
Message      RE: ?????
Bole 01.04.2005 07:54
 
Som Morten påpeker, så er det UK som bestemmer hvem som skal løpe hvilke etapper. Ingen i UK har sagt noe om hva de mener enda, og det vil vi ikke gjøre heller før vi har godt nok grunnlag til å mene noe.

Det grunnlaget består av:
1. Hvem som er påmeldt
2. Resultater på uttaksløp (og andre relevante resultater)
3. Løpernes tanker om egne styrker/svakheter etc...
4. Løpernes tanker om andres styrker/svakheter etc...

1&2 er viktigere enn 3&4, men alle delene tas med i vurderingen.

Christian
Message        RE: Hvem tar långa og siste på 2.laget ?
ArTi 01.04.2005 08:40
 
Regner jo med at UK ikke presser ferske juniorer med god selvinnsikt til å løpe de lengste etappene. Viktig å samle på gode opplevelser !
Holder knærne til Frode og Henning ?
Message          RE: Hvem tar långa og siste på 2.laget ?
Morten Christophersen 01.04.2005 10:36
 
Jeg tror vi greit klarer å besette långa og siste uten å bruke juniorene, hvis det viser seg at ingen av juniorene vil. En annen sak er at noen av juniorene kanskje burde ta utfordringen med å løpe en av de skikkelig barske etappene...

Jeg løp långa da jeg var 19 år. Et par av 17 åringene i Tyrving er bedre trent enn jeg var da jeg var 19 år, men et par år i juniorklassen gir nok litt bedre erfaring med så lange løyper. Men når juniorene skal ut i testløp, skal de løpe 12-13 km.

Som junior tror jeg ikke du har veldig god selvinnsikt. Jeg tror flere av juniorene i Tyrving kan klare mye mer enn de tror selv. På långa og siste løper alle samme etappe som deg, du får sannsynligvis brukbart følge (ihvertfall på långa). Og av og til kan det være bra å prøve noe på grensen av hva man klarer... som å henge med seniorene på nattrening selv om det går litt for fort (bra innsats, Sverre:-)

Men som Arne sier er det viktig å samle på gode opplevelser. Vil ikke juniorene bør noen andre ta de tyngste etappene. Men jeg tror noen av juniorene kunne fått noen fine/gode opplevelser på långa også;-)
Message            RE: Hvem tar långa og siste på 2.laget ?
jens sagberg 03.04.2005 19:04
 
Jeg kan ta långa på 2.laget som oppvarming...
Message              model-event!
Anonymous 03.04.2005 19:07
 
nei JEG kan ta longa på 2. som oppvarming!!
Message                RE: model-event!
jens sagberg 03.04.2005 19:09
 
og du er?vanskelig for UK å ta deg seriøst som anonym...

> nei JEG kan ta longa på 2. som oppvarming!!
Message                  RE: model-event!
anti 04.04.2005 00:29
 
"jeg" er AndersTiltnes, the one and only. Glemte å skrive det. beklager missforståelsen!

sees på tirsdag - klare for å vise seg frem før tio?? viktig å sette på plass andre...
Message                    RE: model-event!
jens sagberg 04.04.2005 01:01
 
blir nok heller nedjogging på longa for din del :)
Message                      RE: model-event!
tilt 04.04.2005 10:05
 
kanskje jeg kan jogge ned på longa sammen med geir. Har hørt det er en lang affære, så kanskje geir ville satt pris på litt selskap! ...så kunne jeg tatt drikke på veskestasjonenen og gitt ham underveis, så slipper vi å tape 10-20 sekunder på det... idé??
Message                        RE: model-event!
jens sagberg 04.04.2005 10:08
 
av de bedre fra din side... :) men det forutsetter jo at 2.laget ikke er så altfor langt bak etter 4 etp... mer enn 40-50 minutter klarer du nok ikke løpe inn før væskeposten
Message                          RE: model-event!
Siri S 04.04.2005 21:10
 
Men angående juniorløpere og siste-etappe så er jo det UK som bestemmer.. som vanlig.

Uten sammenligning forøvrig løp jeg siste-etappe på damestafetten da jeg var 17 (bestemt av UK). Jeg er også helt overbevist om at jeg var i relativt sett dårligere form enn de juniorene som måtte være aktuelle nå :)

(Nei, det er vel ikke akkurat den beste etappen jeg har løpt, og da jeg løp den ble den kanskje kun opplevd halv-bra. Men når jeg tenker på det nå så var det ikke egentlig så ille :)
Message                            RE: model-event!
anti 04.04.2005 22:06
 
,men det er kanskje fordi du er ei tøff jente...
i motsetning til dagens juniorer?


jeg ser ikke på sverre som noen tøff jente hvertfall!!
Message                              RE: model-event!
Bole 05.04.2005 07:25
 
> jeg ser ikke på sverre som noen tøff jente hvertfall!!

Men Anne er ei tøff jente, så kanskje hun kan løpe siste på herrelaget hvis ingen andre tør...

Vi trenger dessuten noen som vil løpe 16,7 km heng med lykt på hodet. Noen andre enn Konst som er tøffe nok???

!