Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig herrelagene til TiO

herrelagene til TiO


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  herrelagene til TiO
UK 14.04.2005 11:49
 
Da er herrelagene til TiO tatt ut. Nicholas er fortsatt litt usikker på om helsen holder. Hvis ikke går Inge inn som reserve (se alternativ lagoppstilling lenger ned).

1.lag
1 11.320-11.450 gafl/dag (66min) Leif Størmer
2 11.320-11.450 gafl/natt (67min) Christian Holmboe
3 11.320-11.450 gafl/natt (67min) Anders Tiltnes
4 6.820-6.900 gafl/natt (41min) Vegard Brox
5 17.130 heng/natt (143min) Geir Hoff
6 6.820-6.900 gafl/natt (41min) Nicholas Morgan
7 7.920 heng/natt (47min) Morten Christophersen
8 9.980-10.030 gafl/natt-gryn (59min) Torbjørn Sagberg
9 9.980-10.030 gafl/dag (59min) Thomas Hodel
10 16.200 heng/dag (95min) Audun Weltzien

2.lag
1 11.320-11.450 gafl/dag (66min) Inge Gunnes
2 11.320-11.450 gafl/natt (67min) Sverre Lindseth
3 11.320-11.450 gafl/natt (67min) Bjørn Ekeberg
4 6.820-6.900 gafl/natt (41min) Kaare Haug
5 17.130 heng/natt (143min) Henning Spjelkavik
6 6.820-6.900 gafl/natt (41min) Frode Konst
7 7.920 heng/natt (47min) Eirik Nørstebø
8 9.980-10.030 gafl/natt-gryn (59min) Espen Weltzien
9 9.980-10.030 gafl/dag (59min) Anne Øverøyen
10 16.200 heng/dag (95min) Zsuzsa Fey

-----------

alternativt 1.lag:
1 - Inge
2 - Leif
3 - Anders
4 - Vegard
5 - Geir
6 - Christian
7 - Morten
8 - Torbjørn
9 - Thomas
10 - Audun

Message    RE: herrelagene til TiO
AndersT 14.04.2005 12:00
 
Da var det gjort, og ikke dårlig må jeg si. Dette blir en herlig natt med blåbär-soppa, alltid varm pasta og pølser tilbredt av eminente lagledere, løpere som kommer smilende inn i telte, masse ungdommer som smiler og varmer opp sammen med seniorene som skal ut i en ensom kamp i skogens mørke, maxim i alle flasker, go-ord som hagler, speaker som roser denne Geir som flyr så lett mellom trærne og Norges beste senior som snart skal ut på siste etp, med bare 1 minutt å ta igjen på LarsSkjeset og 7.plassen, og som 90min senere stempler utslitt i mål samtidig som NTNUI kommer til runding 3km før mål. Ikke lenge etterpå flyr det en maxim-bar gjennom lufta som Audun lett får tak i og tygger i seg, det er jo ikke lenge til han skal løpe WC. Hele laget samles i en stor gruppeklem der alle 35 Tyrvingløperene får være med fordi alle har bidratt til kjempestemning hele natta og alle har hatt det like gøy, ikke minst Sverre som fikk kongeheng på 2.etp og vekslet bare 8minutter etter Bole i tet. Laglederene gratulerer hverandre med nydlig utført jobb hele natta der de har informert alle om hvordan det ligger ann, tilbredt mat, bladet maxim, smilt og aldri klaget over temperaturen eller gjørma, sørget for varmt tøy til alle som kom i mål og en velfortjent kaldt øl til Geir, før de setter seg ned i stolene sine og sover godt og drømmer om de morsomme og givende oppgavene de har under Jukola.
Løperene har hatt det minst like gøy og ikke minst Nicholas som trodde han var i dårlig form, men den gang ei. 3 km før mål og den vansligste biten igjen lå han sammen med bekkelagets Jørn. Etter den lange bakken skulle de opp 5 kvoter til. Nick fikk djevlen over seg og spurtet alt han hadde, stemplet på psten som lå der den skulle, men jørn som måtte ta ut alt han hadde for henge med hadde kommet til feil gafing og romte etter nick:"hvor er vi??? du kan ikke løpe så fort å fortsatt ha kontroll, det er ho helt utrolig imponerende". Tyrving var allerede borte i skogen og slik ble enda et lag ristet av. Nick vekslet og sendte ut MC sammen med SNO og NTNUI, som viste seg å være intet problem.
På bussen på vei hjem talte vi opp hvem som hadde størst bom iløpet av natta, og det ble overaskende nok Anders;-) Han greide å komme til feil gafling på 1.post og tapte 3 minutter og klynga, som senere gikk på en 10-minutters veivalgsbom! Som straff måtte han synge Tyrvingsangen 6 ganger på rappen, en for hver plassering vi var bak Halden. Tilslutt holdt ikke Torbjørn ut lenger og det ble inngått en avtale om at Anders istedet skulle spandere slåbär-soppa hele Jukolanatta!
Message      RE: herrelagene til TiO
Geir 14.04.2005 13:52
 
Morsomt og godt skrevet av Anders. Herlig lesing!! :-) Jeg gleder meg som en unge til 17,1 natt, og skal gi det jeg makter. 1.laget ser veldig bra og riktig ut. Håper alle holder seg friske/ blir friske og gjør sitt for at dette blir en uforglemmelig (natt-)opplevelse.

Mye bra løping igår på Tyrinatta, og det lover godt. Selv gikk 14,5 km helt greit og lover å være enda mere uthvilt og klar neste helg.
Message        RE: herrelagene til TiO
ArT 14.04.2005 14:27
 
Bra lag!
Men hvorfor skal Geir og Henning bruke 143 min på longa? Geir virker jo kjapp og lett for tiden; tipper han bruker 100 min og tar inn 3 min på teten! Og kneet til Henning går vel på 130 ?
Message          RE: herrelagene til TiO
Bole 14.04.2005 14:29
 
> Bra lag!
> Men hvorfor skal Geir og Henning bruke 143 min på longa?

Min feil - det skulle være 103 min. (eller 1t43m)
Tidene er stipulert tet og ikke mine tips.
Message            oppsyking til TiO
Anonymous 20.04.2005 14:29
 
dårlig med oppsyking til TIO her synes jeg!! Når tilogmed Nicholas kom ut av vinterdvalen til mandags TIOmøte synes jeg optimismen bør være på topp!

BSK lag:
1. watterdal
2. Dag solberg
3.
4.
5. Bøen
6. JørnS.
7. sørensen
8. marston
9. amblie
10. gammel o-veteran

fsk lag:
1. Kristian
2. Kjell Akarlsen -
3. Håvard -
4. Henrik -
5. Bent Olav -
6. Per -
7. MortenBrun -
8. Sigve -
9. Vidar -
10. Jim

Ntnui:
1. carl
10. lars
+ masse middelmodige studenter midt i.

vi har vel kontroll på dette feltet. Vi gjør jobbene våre om natta og ingen av disse lagene slår avslutningen vår!

Ladda nu grabbar!!!
Natten er lang!

Message              RE: oppsyking til TiO
ArTi 21.04.2005 08:29
 
> dårlig med oppsyking til TIO her synes jeg!!

Det er jo et poeng å holde seg FRISK hvis vi sikter på topp 30. PSYKEN derimot kan vi jo jobbe med, f.eks. i kveld på stafettreninga (fellesstart med EKT); Oppmøte på Gjettum u.skole kl. 18:30 presis.
Message              RE: oppsyking til TiO
Geir 20.04.2005 14:41
 
> vi har vel kontroll på dette feltet. Vi gjør jobbene våre
> om natta og ingen av disse lagene slår avslutningen vår!
>
> Ladda nu grabbar!!!
> Natten er lang!

Klart vi har kontroll på dette feltet. 3. beste norske lag bør være en god målsetting! Nydalen har vel noen lag de også, men de er vel også i dette feltet. Ser frem til å slå disse!!Trenger bare litt hvile, mye mat og drikke et par dager nå og en kort obligatorisk løpetur etter lang busstur fredag :)

Jeg er klar! Er dere?
Message                RE: hete ungdomslag!
anti 20.04.2005 15:52
 
Tror ungdomslagene våre er spessielt bra i år. Mon tro om de når nye høyder og slår tio-rekorden (som forøvrig jeg innehar;-) med bare 16åringer på laget er det hvertfall inegn norske lag som stiller sterkere og svensker/finner har vi lite kontroll med.

holder du hodet kaldt på siste Espen???
Message                  RE: hete ungdomslag!
Espen 20.04.2005 17:10
 
> Tror ungdomslagene våre er spessielt bra i år. Mon tro om de
> når nye høyder og slår tio-rekorden (som forøvrig jeg
> innehar;-) med bare 16åringer på laget er det hvertfall
> inegn norske lag som stiller sterkere og svensker/finner
> har vi lite kontroll med.
>
> holder du hodet kaldt på siste Espen???

Får håpe det! Jeg kan hvertfall love en mye sterkere avslutning enn i fjor. Tror den gamle rekorden er godt innenfor rekkevidde.
Message                    opplading
bole 21.04.2005 09:24
 
Nå skal jeg ut på en kort tur med TiO-kartet i hånden og leve meg inn i mørket som legger seg over klyngen på 2.etp.
Støtt og sikkert. Raskt og effektivt, men full kontroll.
Dette blir bra, gutta!
Message                      opplading II
bole 21.04.2005 09:25
 
Og så skal jeg lade lykta igjen. Den er akkurat ladet ut.

!