Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig Jukola

Jukola


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  Jukola
Audun 26.04.2005 23:17
 
Siden jeg blir en uke uten tilgang til nett, får jeg være litt aktiv på forumet i kveld.

Forslag til Jukola-lag. Har ikke helt oversikt over hvem som skal være med, så det blir litt tipping:

Damer:
Ingunn
Anne/Sunniva
Dagrun
Zsuzsa

Herrer 1.lag:
Torbjørn
Geir
Anders
Inge
Graham
Hodel
Audun

Herrer 2.lag:
Vegard
Frode
Morten
Bjørn
Espen
Sverre
Henning/Nicholas/Bole

Morten får løpe på andrelaget på Jukola, men du får ikke lov til å være kokk på tio neste år. Du skal være med å trene og satse mot tio neste år, og løpe på 1.laget!

Men nå må jeg legge meg for å få ni timer søvn før avreise til London. Hej då!
Message    RE: Jukola
Morten Christophersen 27.04.2005 09:03
 
Da kan kanskje jeg oppdatere litt i forhold til hvem som har sagt nei til Jukola og som derfor er uaktuelle...

Damer:
1. Dagrun (påmeldt)
2. Rannveig (?)/Anniken (?)
3. Anne (?)
4. Ingunn (påmeldt)
(Zsuzsa og Sunniva skal ikke være med)

Herrer 1.lag:
1. Torbjørn (påmeldt)
2. Geir (påmeldt)
3. Anders (påmeldt)
4. Bole (?)
5. Nicholas (?)
6. Thomas (?)
7. Audun (påmeldt)
(Graham skal ikke være med)

Herrer 2.lag:
1. Inge (?)
2. Bjørn (?)
3. Vegard (påmeldt)
4. Frode (påmeldt)
5. Espen (påmeldt)
6. Sverre (påmeldt)
7. Henning (?)

Jeg satser mot TIO neste år og skal nok pushe de som holder til i Oslo området på trening gjennom vinteren. Og er jeg god nok for 1.laget løper jeg selvfølgelig TIOmila...
Message      RE: Jukola
jens sagberg 02.05.2005 10:36
 
..og så kommer etappene..

Jukola kavlen:
Sträcka 1 leg 13,3 - 13,5 km, 80 min, dusk
Sträcka 2 11,3 - 11,5 km, 65 min, dusk / night
Sträcka 3 14,2 - 14,4 km, 84 min, night / dusk
Sträcka 4 7,3 - 7,6 km, 42 min, dusk
Sträcka 5 7,3 - 7,6 km, 41 min, daylight
Sträcka 6 9,7 - 9,8 km, 54 min, daylight
Sträcka 7 15,1 - 15,2 km, 83 min, daylight
Sammanlagt 78,7 km; 7 h 29 min

Venla kavlen:
Sträcka 1 5,2-5,4 km 36 min
Sträcka 2 5,2-5,4 km 35 min
Sträcka 3 6,2-6,3 km 41 min
Sträcka 4 7,7-7,8 km 51 min
Sammanlagt: 24,6 km; 2 h 43 min


jeg vil ha 3.etp!! og løpe etter Tiltnes og Geir
Message        RE: Jukola
AndersTiltnes 02.05.2005 10:51
 
Nei,

JEG vil ha 3. etappe og løpe etter TS og Geir!
Message          RE: Jukola
Bole 02.05.2005 17:10
 
> JEG vil ha 3. etappe og løpe etter TS og Geir!

Hmm...
Ser bra ut.
Kanskje jeg angrer og vil ha 4.etp????
Noen andre som vurderer fly og evt vil dele leiebil?
Message            RE: Jukola
anders tiltnes 02.05.2005 18:03
 
dette høres jo utmerket ut, da gjenstår det bare å kline til!!
Message              RE: Jukola
Geir 02.05.2005 19:08
 
Gøy å lese at "alle" vil løpe etter meg :-)

Håper du blir med Bole, men da må du trene (men det vet du vel), fordi jeg tror det kommer til å gå fort borte i de finske skoger! Så hvis Jens Torbjørn blir bra i beina tror jeg det er mest riktig at han tar første, deretter meg og så unge raske Anders.
Message                RE: Jukola
anders tiltnes 02.05.2005 19:51
 
godt, da har vi fordelt de 4 første.

Nå virker det som om det er førstemann til mølla, så er du keen på 5.etp (7km på 38min) på Jukola i år er det vel bare å si ifra her i UF (Uttaknings-Forum).
Message                  RE: Jukola
Vx 03.05.2005 10:58
 
> godt, da har vi fordelt de 4 første.
>
> Nå virker det som om det er førstemann til mølla, så er du
> keen på 5.etp (7km på 38min) på Jukola i år er det vel bare
> å si ifra her i UF (Uttaknings-Forum).

Jeg tar gjerne 5.etp :)
Message                    RE: Jukola
Morten Christophersen 03.05.2005 12:58
 
Blir vel litt mer konkurranse om plassene enn dette vel...
1. Torbjørn - bankers på laget
2. Geir - bankers på laget
3. Anders - bankers på laget
4. ledig
5. ledig
6. Thomas - bankers på laget
7. Audun - bankers på laget

Hvis de fem som har skilt seg ut som de fem beste så langt i år skal på 1.laget, er det to ledige etapper. Men kampen om disse to plassene er hard: Nicholas, Bole, Vegard og Inge er vel ihvertfall med å kjempe om en plass. Det er vel heller ikke umulig at flere melder seg på i kampen, som feks Henning og Bjørn.

Det er moro med kamp om plassene...
Message                      RE: Jukola
03.05.2005 20:26
 
Lover kamp om en av pojkstrekkane, skal bare trene, hvile og spise meg i form først. Formen kommer nok skal du se
Message                        RE: Jukola
Espen 03.05.2005 20:58
 
MITT FORSLAG

1. Laget:

1. Graham
2. Geir
3. Anders
4. Nicholas
5. Torbjørn
6. Hodel
7. Audun

Graham er sterk til å løpe og henger med. Tror det er mer å tjene på å ha han på første en pojkstrekkan.

2. Laget:

1. Sverre
2. Bjørn
3. Vegard
4. Kaare/Frode/Espen
5. Kaare/Frode/Espen
6. Henning
7. Inge

Skal ikke du løpe Morten?

> Lover kamp om en av pojkstrekkane, skal bare trene, hvile og
> spise meg i form først. Formen kommer nok skal du se
>

Du skal jo først overbevise da;)
Message                          RE: Jukola
jens sagberg 05.05.2005 10:35
 
Espen: les innlegg nr 2... Graham skal ikke være med.
Bole: Raumar har leiebil(med plass) fra Helsinki fredag ettermiddag, hjem igjen søndag ca 14. Bill. med SAS kostet 3200 t/r trondheim tidligere i uken(sikkert en del billigere fra Olso).
Ang. 1 etp så er det ingenting jeg heller vil. Men i forhold til at beina stort sett reagerer på for høy fart, er det nok ikke så lurt å stille seg i Jukola-startfeltet :) men jeg blir stadig bedre, og igår holdt det helt til 10 meter før mål på sprint-cupen (dvs. ca 14:40 full spurt)
Message                            RE: Jukola
MortenC 05.05.2005 20:08
 
Torbjørn; legg deg i hardrestitusjon nå frem til Jukola og hold en fornuftig fart på 1.etappen så holder kanskje beinet;)

Espen; hvis jeg forsterker 1.laget ved å løpe løper jeg selvfølgelig, noe jeg tviler på at jeg gjør for øyeblikket med mange andre seniorer (beklager juniorgutta, men det er nok fortsatt en sesong med bra trening opp til 1.laget i Jukola) i bra form. Med mer enn 14 interesserte for Jukola ser jeg ikke noe poeng med å ta fra noen av de plassen. Så hvis dere klarer dere uten meg gjør jeg nok mer nytte som lagleder;)
Message                              RE: Jukola
Espen 05.05.2005 21:08
 
Nytt forslag:

Første Laget:
1. Inge
2. Geir
3. Anders
4. Nicholas
5. Torbjørn
6. Hodel
7. Audun

Andre Laget:
1. Sverre
2. Bjørn
3. Vegard
4. Espen
5. Kaare
6. Frode
7. Henning
Message                                RE: Jukola
Bole 12.05.2005 10:04
 
Du har glemt meg - Espen.
Jeg har i for seg ikke vært påmeldt før nå, men nå er flybillett bestilt - og jeg er klar som et egg. Jeg tar også med supporterteamet bestående av Katinka og Stella.

o-proff
Bole
Message                                  RE: Jukola
GrandmasterTilt 12.05.2005 10:24
 
ajaj, det er bra!
løp opp evjeveien på 2:43 på sistedraget i går, så jukolaformen er på annmars.
Message                                    RE: Jukola
Anonymous 18.05.2005 13:00
 
Jeg har lekt litt med tanken etter Tio om å løpe en tidlig etappe på Jukola for å prøve å henge med helt i teten. Men etter helgens resultater bør jeg vel løpe den lengste etappen, og jeg liker meg tross alt best uten lykt. Resultatene i pinsen har vel ikke forandret så mye på UKs syn på Jukola-lagene. Det er lett å se at Anders har mye mer inne enn hva han fikk vist på testløpene. Forhåpentligvis tok folk pinseløpene som god trening. Torbjørn (som virker skadefri), takler tempoet på første, håper bare kroppen holder 13km og at han finner flyten. Jeg savner navnet til Hodel på påmeldingslista, etter kanonetappen på Tio han bør være motivert for Jukola.

Kampen om de siste plassene er veldig jevn, så det skal kanskje ikke mer til enn et bra løp på 15-stafetten for at man kan løpe seg opp på førstelaget. Bjørn og Espens kilometertider og Vegards resultater i E2 i pinsen viste at de er aktuelle for førstelaget, mens Inge snart bør vise seg på o-løp.


Message                                      RE: Jukola
Audun Weltzien 18.05.2005 14:30
 
Den anonyme er altså meg!
Message                                        RE: Jukola
Morten Christophersen 18.05.2005 22:26
 
Thomas Hodel har sagt at han trolig ikke kommer til Jukola. Men det er bare å sende mail til Thomas på nicomas(at)mydiax.ch og prøve å overtale han. Hvis resten av Jukola troppen synes vi skal bruke penger på å få Thomas til Jukola, kan vi dekke det meste av reisen for han. Det har han også fått beskjed om.

Vegard imponerte på søndag, og jeg synes han la inn en god søknad om plass på Jukola laget. Nicholas viser også stigende form, og er vel etterhvert bankers. Samme gjelder vel Bole som løp bra på lørdag.

Bjørn har vist bra form og stabil orientering i hele år. Også Espen har stabilisert seg bra, og begge er på gang. Men 1.laget på Jukola med så godt lag som Tyrving har nå er det vel fortsatt et lite hakk opp til (selv om jeg er enig i at Bjørn er farlig nær for øyeblikket;) Ellers stiller jeg meg til disposisjon for 1.laget, for da mener jeg at jeg kan forsterke laget mer som løper enn som lagleder. Men jeg mener fortsatt at det ikke er tilfellet, og at det er Bole, Vegard og Nick som kjemper om de siste plassene. Jeg spanderer is på den av ungdommene/juniorene som slår meg i løp på lik løype! (kilometertider er sjeldent sammenlignbart, ei heller mellom H15-16 og H21E2 på Kongsberg).
Message                                          RE: Jukola
Geir 19.05.2005 10:36
 
>Hvis resten av Jukola troppen synes vi skal bruke penger på å få Thomas til Jukola, kan vi dekke det meste av reisen for han. Det har han også fått beskjed om.

Jeg tror de fleste som skal til Jukola ønsker at vi stiller med de beste. Det er vel ingen tvil om at Hr. Hodel vil forsterke 1.laget ved å stille. Så hvis alle tar seg bryet med å skrive en mail til Thomas og pushe litt på han, så håper jeg og tror jeg at han kommer til Finland. Da skjønner han ihvertfall at han er ønsket der.

Ellers tror jeg det kunne vært spennende med en Audun på en 1. eller 3. etp., men jeg håper og tror at 1.laget blir:
Torbjørn (bli frisk, dette har du gjort før)
Geir (vil ha denne og har gjort det ganske ålreit før :-))
Anders (er god!)
Mr.X
Mr.Y
Thomas H. (er god!)
Audun (er j.... god!)

Ellers ønsker jeg Audun lykke til på NOM!
Message                                            RE: Jukola
jens sagberg 20.05.2005 11:16
 
Vi må da ha masse penger til overs siden verken Carl eller Sørensen valgte Tyrving... men fra spøk til revolver; Thomas forsterker laget såpass at vi bør gjøre mest mulig for å få han med. Er vel for øyeblikket bare Anders og jeg som kan fylle plassen hans på nest siste? Så da blir problemet å fylle en av de 3 første etp...
hadde en fin økt på onsdag der Ivarsson lå noen meter bak og presset/stresset meg hele veien., Høyt tempo og beina holdt.
Blir 1.etp trening på søndag mot sterke løpere som strandberg, skrove, P, og Felix Breitschädel, så da får vi et svar på formen min...
Message                                              RE: Jukola
bole 30.05.2005 14:53
 
...og nå uten Audun ville det vært enda bedre med en sveitserneger på slutten. Men vi har gode kort på hånden fremdeles. Vi som er igjen må bare trene enda litt bedre og spisse formen mot Jukola.
Message                                                RE: Jukola
MortenC 30.05.2005 15:28
 
Jeg antar at undertegnede stiller på Jukola som løper og ikke lagleder, i Thomas og Auduns skadefravær. Så ladda nu til uttaksløpet på mandag;)
Message                                                  RE: Jukola
jens sagberg 30.05.2005 16:40
 
Trondheimshvittingen har hvertfall formen på vei. (Selv om han ble dosa av samtlige SNO'ere på natta i tordenværet syd for Stockholm på lørdag)
Message                                                    RE: Jukola
Arne Tiltnes 30.05.2005 17:08
 
jeg er hvertfall het for tiden.
siste eksamn i dag, så nå er det sommer ferie/sommer jobb som toppidrettsutdøver som gjelder!

hilsen het^2
Message                                                      RE: Jukola
anders tiltnes 31.05.2005 12:47
 
det er altså anders som skrev innlegget over.

Etter dagens langtur er det følgende lag som gjelder:
1. ?
2: GH
3: AT
4: CH
5: ?
6: ?
7: NM
Message                                                        RE: Jukola
Anders Tiltnez 02.06.2005 14:50
 
Noen forslag etter fin prat med TS:

1. Gunners
2. Geir
3. Bole
4. Bjørn
5. Nick
6. TS
7. Tiltz

1. Gunners
2. Geir
3. Tilt
4. bole
5. morten
6. nick
7. TS

1. bole
2. Geir
3. Tilt
4. vegard
5. bjørn
6. nick
7. TS

Message                                                          RE: Jukola - forberedelser
ArTi 02.06.2005 16:35
 
Når Audun og Anders nå har meldt overgang til IL Skade: Her er eksempel på Jukola-tørrtrening som kan utføres uten for store fysiske utskeielser:
http://www.orientering.nu/grafik/torr/torrjukola16.html
Message                                                            RE: Jukola - forberedelser
Audun Weltzien 07.06.2005 18:46
 
Det går rykter om at det ble løpt fort på uttaksløpet. I Trondheim går det rykter om at IL Skade snart mister en løper. Stå på folkens, regner med å se noen av dere til helga! Drar innom Vinstra etter en kort NOF-samling.
Message                                                              Jukola - IL Skade
Anders 08.06.2005 15:24
 
Fra bærum kan jeg melde at jeg melder meg ut av IL Skade i morgen, ved å delta på fellestrening på burudvann! (har riktignok "smugjogget" litt de siste par dagene)

,men audun, betyr det at det blir en kort etappe på deg på jukola??

-anders

Message                                                              Strekktider
Aud og Henning 07.06.2005 22:49
 
Vi tester MoTime med strekktider fra testløpet:

http://www.tyrving.idrett.no/o/lop/2005/Jukolatest/


Message                                                                RE: Strekktider
Nicholas 08.06.2005 12:23
 
Må nevnes at Nicholas gjorde en gjesteopptrenden for IL Skade på testløpet da han skadet kneet på søndagen før.

Med forsiktig løping gikk det bra og foten begynner å bli smertefri nå...
Message                                                                  RE: Strekktider
Geir 09.06.2005 10:41
 
Takk til Eystein for fin løype mandag, og mye bra løping av gutta. For min egen del så gikk det 1 min for mye strekket til 5. og svikt i konsentrasjon på 11. ( 8 min!!!) J.... sløvt!! Skal skjerpe meg til Jukola.

Ellers var Henning, Ingunn og jeg på Bækkelagets trening igår og løp en velkjent testrunde ved Skullerudmåsan. Res. finner dere på Bækkelagets hjemmesider. Dessverre ble jeg slått av B. karer, men skylder litt på det at en bør kjenne løypa litt, og at beina ikke er helt restituert etter Ultralang NM. Relativt fornøyd da.

Uansett håper jeg gutta trener bra og at IL Skade mister de sist innmeldte medlemmer :-) Jeg er sulten på Jukola, og at laget får klaff hele natta igjennom. Det er kun opp til oss!!!
Message                                                                    Graf fra terrengtest (2 runder)
Henning 12.06.2005 15:31
 
Her ser vi en grafisk fremstilling av i hvilken terrengtype Geir og jeg er best på. (Eventuelt har størst potensiale).

Message                                                                    UK for IL Skade
bole 10.06.2005 10:07
 
UK vil gjerne ha en oppdatering fra IL Skade.
Jeg trakk meg fra UK for Jukola for noen uker siden, men etter at jeg vant testløpet er jeg tatt inn i varmen igjen.
Vi har en del tanker om Jukolalagene allerede, men avventer siste rapport fra IL Skade før vi offentliggjør noen ting, så slipper vi unødvendige rokkeringer.
Message                                                                      RE: UK for IL Skade
Geir 10.06.2005 11:13
 
> Vi har en del tanker om Jukolalagene allerede, men avventer
> siste rapport fra IL Skade før vi offentliggjør noen ting,
> så slipper vi unødvendige rokkeringer.

Trente litt sammen med Anders igår. Han er optimistisk han, og jeg fikk inntrykk av at han er på vei. Resten av gjengen er på samling og jeg vet ikke om de er noe på nett før de er hjemme.

Uansett foreslår jeg at UK setter opp lag som at ingen er skadet (offisielle lag) og alt. lag dersom en eller fler ikke kan...
Spm. blir jo litt om de som er skadet pr.d.d. kan løpe hele distansen eller en kortere etp. F.eks. Audun; løper han siste dersom han er skadefri eller skal han ha f.eks. 6.etp.
Message                                                                        RE: UK for IL Skade
Nicholas 10.06.2005 13:02
 
> Vi har en del tanker om Jukolalagene allerede, men
> avventer siste rapport fra IL Skade før vi offentliggjør noen
> ting, så slipper vi unødvendige rokkeringer.

Løp 10km løpet til Terje i går. Kneet gjorde så å si ingen motstand, kjenner jeg er litt forsiktig, men ellers går det bra...

Løpet gikk ellers greit, men med litt for mye unøyaktig orientering, sansynligvis pga at jeg var litt opptatt med å være stresset for eksamen jeg hadde i dag... Eksamen gikk dessvere ganske dårlig siden jeg hadde omtrent maks uflaks med oppgavene...

Gålå neste. Deilig :-)
Message                                                                          RE: UK for IL Skade T.O.P.P.!
Anders Tiltnes 10.06.2005 13:50
 
jeg har trent en økt i dag og skal opp til gålå for å trene 6 til iløpet av helgen! Hvis kroppen tåler det etter 7 dager hvile, er jeg klar for 14km på jukola!!!

Hvis Nicholas er ferdig med eksamene sine og få masser av overskudd til neste helg, står det bare på audun om vi skal vinne jukola eller ikke!!
;-)

TS-GH-AT-CH-VB-NM-AW

Fast and Furious!

!