Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig Skåla 1848 Rett Opp

Skåla 1848 Rett Opp


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  Skåla 1848 Rett Opp
V x 16.08.2005 10:48
 

Undertegnede hadde en skikkelig "opptur" i helga med deltakelse i Skåla 1848 moh Rett Opp med det aller første NM i motbakkeløp innlagt. De tøffe motbakkene i VM-testløpene i Østerdalen ble bare for småtteri å regne i sammenlikning....

Løypa var 8,2 km lang og det var altså over 1800 høydemeter som skulle forseres. Med en litt usikker form må jeg si meg greit fornøyd med å gjennomføre på ca halvannen time, selv om det var et stykke bak en "fjellgeit" fra Østerrike som vant og Jon Tvedt som tok andreplass og dermed NM-gull.

Løpet tok på, det er det ingen tvil om. Tre dager senere er jeg fortsatt så stiv at det gjør vondt å gå i bakker og trapper. Tror ikke jeg klarer å stille på morgendagens sprint-klubbmesterskap, men satser på å være klar til helgen igjen :)

Flere o-løpere som stiller på Skåla neste år kanskje?

Vegard

Message    RE: Skåla 1848 Rett Opp
Arne Tiltnes 16.08.2005 13:31
 
Oppturen på 1:32:46 er jo meget akseptabelt. Men hvordan orker lårene da nedturen etterpå ?!
> http://www.skaala.no/
Message      RE: Skåla 1848 Rett Opp
V x 16.08.2005 14:26
 
Kom meg da ned på et vis men tror nok kanskje det er nedturen som gjør at det til de grader sitter i lårene fortsatt...
Message        Det er i motbakke ...
Arne Tiltnes 30.08.2005 16:59
 
... det går oppover. Neste par ut i serien "o-løper i motbakke" er Zsuzsa og Henning: Helgens forsøk på Turtagrø - Fanaråken ble avlyst av værgudene; snø og vind tvang arrangøren til en amputert forestilling Turtagrø - Sognefjellshytta (16,7 km m. 500 høydemetre). Zsuzsa hadde Henning som hare og var raskeste dame på ca 1:24:40; haren viste dog mangel på folkeskikk hoppet i mål 5 sek før, og drøyt 16 min bak Sylta som vant, på plassen mellom Galde og Fuglesteg. Mer på Kondis-siden: http://www.kondis.no/motbakke/index.php?aid=46293&k=motbakke/motbakke&mid=



Message          RE: Det er i motbakke ...
Henning Spjelkavik 30.08.2005 22:14
 

> Henning som hare og var raskeste dame på ca 1:24:40; haren
> viste dog mangel på folkeskikk hoppet i mål 5 sek før, og
> drøyt 16 min bak Sylta som vant, på plassen mellom Galde


...akkurat som på Hallingskarvet Opp. Vi hadde ryggen til Ine Wigernes stort sett hele veien, og jeg løp fra i en spurt. Dessverre hadde ikke Zsuzsa krefter til å henge på, så hun ble nr 3. (Anita Håkenstad Evertsen vant med ca 5 minutter) Forøvrig føles 1 min/km bak Sylta som et greit resultat.

Henning, ubeseiret i huset på motbakke
Message            RE: Det er i motbakke ...
Arne Tiltnes 01.10.2005 21:19
 
> Henning, ubeseiret i huset på motbakke
Ja, ja, det var i sommer. Men i dag ble han most av fruen med 2 sek i Stoltzekleiven Opp. Zsuzsa brukte 11:31 og var 4.raskest av damerne, og bare 4 sek bak Liv Gretè SP. Sylta var igjen raskest og brukte bare 8:49. Bakkerekorden til Jon Tvedt er på uforskammete 8:13!
Over 2000 gærne bergensere og en del tilreisende deltok; resultater her: http://80.203.193.50/races/20051001/_Stoltzekleiven_Opp_res/auto.htm
(PS. Raumars D14 Ragnhild Haga løp opp på 11:28 (!) under sommerens OLL, og Espen HW løp da på 10:23)
Message              RE: Det er i motbakke ...
Hennings 04.10.2005 09:15
 
> > Henning, ubeseiret i huset på motbakke
> Ja, ja, det var i sommer. Men i dag ble han most av fruen
> med 2 sek i Stoltzekleiven Opp. Zsuzsa brukte 11:31

Fiaskotur. ;) Det skal sies at Zs løp i seedet, mens jeg måtte runde gamle, unge, bikkjer og litt av hvert. Men for all del: det var for sakte. Forholdene var relativt utrivelige, regn og tåke.

Forøvrig var 2-mila dagen etter i Samnanger morsom, om enn enda våtere. Jeg lurer på hvor det var våtest - Kjempesprekken eller i Samnanger. Det er gøy å løpe i myr når vannet spruter til alle kanter!


!