Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig Snart NM stafett

Snart NM stafett


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  Snart NM stafett
Arne Tiltnes 23.08.2005 15:42
 
KM var siste før påmeldingsfristen til NM om ei uke. Med bare 30 min å kjøre til Konnerud: Hvor mange og hvor gode lag greier vi å stable på beina ??
Mye bra stafettløping i helga, både på Kleivstua og i Verdal'n! Regner også med at UK har merket seg at "den gamle ener" er sugen på NM-stafetten: http://www.budstikka.no/redaksjonelt/sport/annen/article.jhtml?articleID=205654
Stiller juniorene eget lag, som i KM ? Eller slår BjørnE seg inn på et seniorlag ? Og har Christian klart å vedlikeholde formen over sommer'n; hittil i høst har vi jo bare hørt ham prate ? Følg med i neste bolken....

Message    RE: Snart NM stafett
Audun Weltzien 29.08.2005 11:55
 
I år, som i fjor, kan vi stille med et sterke lag på NM. Målet vårt er å kjempe om en medalje i herreklassen, og det er faktisk realistisk. Men stafett er stafett, og terrenget på Konnerud har skremt de fleste som har vært der og trent i sommer. Jeg nevner i fleng: NTNUI, FSK, HSK, Nydalen. Damene viste gode takter på KM. Zsuzsa fikk gode plasseringer i Japan, og har hamlet opp med de fleste i flere tøffe motbakkeløp her hjemme! Ingunn er skikkelig på gang etter en trøblete vår.

Laguttak er UKs jobb, men jeg håper jo Tyrving-nords innsats på KM og MNM holder til førstelagsplass. Leif løp sterkt på KM og ØM, og kan være en erfaren og uthvilt joker på stafetten. Anders har vært overraskende ustabil o-teknisk, men overbeviste skikkelig på KM stafett. Men nå er det på tide å flytte fokus bort fra mikro og militæridrett. Det blir spennende å se hvordan det blir med de andre lagene. Morten C og Vegard kan fort få sjansen på andrelaget. Og fjerdelaget kan bli like bra som andre og tredjelaget.

Det bør være mulig å stille to-tre damelag og fem-seks herrelag i NM hvis det er interesse for det. Juniorene bør ihvertfall få løpe seniorstafetten, for det er utrolig artig.

Når kommer neste bolk fra deg, Arne?
Message      NM stafett - SØLV
AndersT 11.09.2005 16:10
 
JADDA!!!

det er ikke så vanskelig som en skulle tru!

NM-sølv er godt, neste år blir det gull.

Kan kommentere at det var deilig å se ned på JarkoHouvila, ToreSandvika og MatsHaldin ;-)
Message      RE: Snart NM stafett
anders 29.08.2005 12:19
 
Når kommer NM lagene?
Message        RE: NM stafett
Arne Tiltnes 30.08.2005 11:17
 
> Her kommer i hvert fall Nydalen's 7 (!) lag; greit å se hvem som må slås for å bli beste AOOK-lag (det må til for å få 'dalje), og også målsetninger som beste 2.lag osb. For ikke å snakke om 5.lag - der henter de fram H50 og H45 fra gamlehjemmet sitt (noe for dere, TerjeM-NilsEddie-PerKr!?).
1: Pål, Vogel, Thormod
2: Pøsen, Erlend, Esten
3: Lars, Ludde, Brynjar
4: Anders, Morten, Gaute
5: Jon, Inge, Eirik
6: Pali, Jørgen, Roland
7: Thomas, Sverre, Martin

NM-terrenget er minst like tungløpt og vanskelig som KM og ØM (for ikke å snakke om Midt-norsk); H21-resultatene våre de siste helgene tilsier at det er flere som må kjøre noen stigningsløp og motlyng-trening denne siste uka hvis vi skal leke med Nydal'n 1 og 2.

Message          RE: NM stafett
Arne Tiltnes 07.09.2005 10:48
 
Her er 'Asker-bøndene' som må slås - av minst 3 Tyrvinglag !
etp 1 (8.4 km) Hallvard M Nydal
etp 2 (5 km) Henning Strandhagen
etp 3 (8.4 km) Anders Skarholt
Message          RE: NM stafett
anderst 30.08.2005 22:18
 
pål er gammel
vogel blir løpt fra... lett!
tormod er vimsete og duger bare til å snakke.
Message            RE: NM forberedelser
Arne Tiltnes 31.08.2005 13:44
 
Foruten noen stigningsløp eller annet lurt for å bli kjapp & lett, anbefales nitidig dybdeanalyse av løpsterrenget. En god referanse i så måte er TeamLøvers historiske referat og kart fra 1975: http://home.online.no/~hanswerp/kart-loyper/2005/nm05.htm

PM er også lagt ut; merk at kartstudier må gjøres på forhånd (ikke lov å ha med på arena), og bl.a. at det er obligatorisk kjørerute fram til MIF-hytta (torsdag+fredag), og oppmøte på Grinderud før 12:30 lørdag (seniorer); http://www.konnerud.no/nm2005/PM%20NM%20nettutgave%2026-8.doc
Message              RE: NM forberedelser
Arne Tiltnes 01.09.2005 12:17
 
NM terrenget beskrives som teknisk krevende. Og da gjelder det å være bevisst på hvor man kan spare små sekunder på veivalgsvariantene. Terje Gundersen har lagt ut en analyse av et strekk han trente på her om dagen, og konstaterer at "it's still interesting to see that “micro route-choices” (I am talking about real orienteering, not Micro-O...) are always important to safe some seconds. "

Ikke akkurat Konnerud, men se kart og tidsdifferanser her: http://tero1.free.fr/news/php/example1.php?subaction=showfull&id=1125475481&archive=&start_from=&ucat=&go=news
Message              NM klassisk
Henning Spjelkavik 31.08.2005 22:41
 
7 herrer og 2 dameløpere er foreløpig tatt ut til å løpe NM lang (uttales klassisk):

http://www.konnerud.no/nm2005/paamlister/lang_sen/61916.HTM

Nicholas er 3. reserve, og vil normalt få løpe.
Message                RE: NM stafett
Bole 04.09.2005 23:39
 
> 7 herrer og 2 dameløpere er foreløpig tatt ut til å løpe NM
> lang (uttales klassisk):

...men er det noen som er tatt ut til å løpe stafett snart - og på hvilket lag?

Chr.
PS Til uinnvidde kan jeg opplyse at jeg har trukket meg fra uttaket pga inhabilitet.
Message                  RE: NM stafett
Anonymous 05.09.2005 00:12
 
jupp, nå må lagene komme snart!

etter løpeturen i dag skrek bena etter 2.etappe! den kommer til å gå fort og rett.
Message                    RE: NM stafett
Anders 05.09.2005 10:41
 
tenkte jeg skrev anders (men var det så vanskelig å forstå?)
Message                    RE: NM stafett
bole 05.09.2005 10:20
 
> etter løpeturen i dag skrek bena etter 2.etappe! den kommer
> til å gå fort og rett.

Ikke lett for UK å ta hensyn til sånne ønsker når du ikke skriver hvem du er.
Message                      RE: NM stafett
Arne Tiltnes 05.09.2005 11:02
 
Siden jeg liker å spekulere, og heller ikke har noe med laguttaket å gjøre, har jeg nominert disse stjernespekkete lagene :
1: TorbjørnS-AndersT-AudunW
2: Bole-NicholasM-LeifS
3: VegardB-MortenChr-GeirH
4: HenningS-HansKristianH-?? (HaraldB/Kaare Banan/BjørnHenning/H45/....)
17: BjørnE-EirikN-SverreH

Damelaget gir seg vel selv etter KM-suksessen:
D: Ingunn-Sunniva-Zsuzsa
Message                        RE: NM stafett
Geir 05.09.2005 18:33
 
Siden jeg selv skal på lagene burde jeg kanskje ikke komme med noen forslag, men siden Arne valgte å legge ut forslag fikk jeg bare et behov. Velger å konsentrere meg om 2. og 3.laget. De vil bli jevne, men med utgangspunkt i form (?) og uttakningsløp:
2.lag:Geir-MC-Leif
3.lag:Bole-Vegard-Nicholas

Provoserte jeg noen litt nå? :-)
Message                          RE: NM stafett
Anonymous 05.09.2005 18:46
 
Så jevne som de aktuelle løperne har vært i høst synes jeg det ville vært morsommere med H33-40 mot H23-30
2. MC - Vegard - Nich
3. Bole - Geir - Leif

eller gjerne i en annen rekkefølge.
...og selvfølgelig et H17-20 lag i tillegg - og så er jo faktisk 1.laget nesten innimellom med H21-23. Vet ikke hvem av Nich og TS som har bursdag først...
Message                            RE: NM stafett
Morten Christophersen 05.09.2005 19:32
 
> Så jevne som de aktuelle løperne har vært i høst synes jeg
> det ville vært morsommere med H33-40 mot H23-30
> 2. MC - Vegard - Nich
> 3. Bole - Geir - Leif

Da må det vel ihvertfall byttes nr på lagene. Det laget Leif er på er vel utvilsomt 2.laget. Så vidt jeg kan huske er det ingen av de fem øvrige som har vært i nærheten av Leif etter sommerferien.
Message                              RE: NM stafetten - fans'en gleder seg
Arne Tiltnes 06.09.2005 10:58
 
Da har UK talt, og det ser jo riktig bra ut (selv om ikke alle mine tips gikk inn ;-). Så når Mellom er unnagjort gjelder det å ta fram den kollektive spirit'en fra vårens stafetter og løpe fort & sikkert (og sjekke koder, Sverre ;-). Fans'en stiller med store forventninger og entusiastiske heiarop!
Message                                RE: NM lang - red group
Arne Tiltnes 06.09.2005 13:01
 
Av våre langdistanse-ess er det bare AudunW som er seedet av NOF. En aldri så liten skandale at ikke ZsuzsaF er i red group, men hun lar seg sikkert ikke affisere av det, og går allikevel inn på topp 5.

HenningS, MortenChr og VegardB har også sein start. Men så oppdager vi at startlista er satt opp med anti-seeding. Og de nevnte herrer er tydeligvis vurdert som "rundingsbøyer" ;-)
Oppsiden er muligheten til å ta en Khramov-Lauenstein: gå ut stenhårdt, ta igjen hardingen foran og cruise inn til en 'dalje; Morten+JørgenR og Vegard+IvarH blir jo fine tog. Skal heller ikke se bort fra at BjørnarV (som jo har lagt opp) kan bli trukket fram til en god plassering, han starter bare 8 min foran Audun....
Message                                  RE: NM natt
Arne Tiltnes 21.09.2005 19:25
 
Alt for å slippe unna Klassefesten og Dorte Skalpell: Dra heller til Vestby-hallen for å se hodelykter passere og Audun, Anders og Ingunn hente flere NM-medaljer. Og hvem vet, BjørnE er en luring når det blir litt vanskelig orientering...
Alt om NM natt på http://nm2005.ok-moss.no/

!