Orientering | Friidrett | Hovedstyret | Barneidrett

Diskusjon

Kategorier Orientering Sportslig Mye trening i februar?

Mye trening i februar?


Emne: Forfatter:
Tidspunkt:
   
Message  Mye trening i februar?
Morten C. 08.03.2006 09:24
 
Ser KOK har lagt ut en liste med hvor mye forskjellige løpere trente i februar: http://kok.no/tiki/tiki-read_article.php?articleId=333. Holger trente "utrolige" 85 timer. Undertegnede hadde gått inn på en frekk 3.plass på den listen, og med tanke på at jeg er en ikke-satsende idrettsleder burde vel Tyrving kunne sette opp en minst like imponerende liste...
Message    RE: .. februar?
Arne Tiltnes 08.03.2006 10:39
 
Ja, med min konseptuke i vinterferien (20 diagonale timer) og noen heftige snømåkingsøkter er selv jeg inne på KOK's top 10. Regner med at våre unge & lovende ikke har problemer med top 5.
(Slik denne våren ser ut er det mulig jeg bør endre snømåkingen fra alternativ til spesifikk trening for postutsetting ;-)

Message      RE: .. februar?
tilt 08.03.2006 14:06
 
70t i jan.
60t i feb.
Message        RE: .. februar?
Jam 08.03.2006 16:01
 
Å bli slått av Mr. Heads Up Nomeland med en halvtime er ikke akkurat helmaks. Nå bør de justere oddsen.

Som en meg godt kjennskap med miljøet her nede så må jeg påpeke at dette på langt nær er noen fullstendig liste. Tror jeg kan garantere at feks Ivar Haugen hadde gått inn på Topp To på denne lista. Jørgen Rostrup og Jon "slam dunk" Duncan hviler vel heller ikke på laubærene. Når også milslukerne Torstein Omestad og Harald Eik ble sett tjuvtrene på Støleheia i et helsikes uvær sist fredag tror jeg absolutt man bør være littegrann imponert over timene som blir lagt ned i sør. Man må ikke la seg lure av kok.no´s ufullstendige "Februar Statistikk"..
Message          RE: .. februar?
Jam 08.03.2006 16:04
 
Nyheten er forresten nå linket fra kok.no:

http://kok.no/tiki/tiki-read_article.php?articleId=334
Message            RE: .. februar?
tilt 08.03.2006 16:41
 
Det er gøy å sammenligne tider:) det er den eneste konkurransen man får om vinter... ;)
Message              RE: .. februar?
Audun 08.03.2006 17:29
 
Jeg hadde (heldigvis) ikke kommet på pallen i den konkurransen. Det er også flere her i Trondheim som trener mer enn meg.

Noen eksempler på at kvantitet ikke har alt å si:
Gjermund Hellerud trente mellom 1000 og 1200 timer i flere år på nittitallet. Han har aldri vært i nærheten av å gå fort på ski. Rolf Vestre og Thomas Alsgaard trente halvparten av det Ivar Haugen og Stig Rune Kveen nå gjør.
Message                RE: .. februar?
jens sagberg 08.03.2006 17:52
 
lå på 85-90 i januar, glemt å føre hele februar, men med mye o-teknikk og lite ski havner jeg nok langt ned på KOK-lista..
Message                  RE: .. februar?
Morten Christophersen 08.03.2006 19:50
 
Du knuste meg i januar Krakken ("bare" 75t), men kanskje jeg fikk revansje med 76t i februar? Den virkelige testen blir vel hvem som er raskest i Danmark... klarer jeg å henge med på høyøktene er jeg fornøyd (for det klarte jeg ikke i fjor).

Til de som lurer på om "trening pga fritidsproblemer" lønner seg (les: 37t uker) - det gjør nok ikke det. Tren mye, men med fornuft og bra kvalitet så blir man god!
Message                    RE: .. februar?
jens sagberg 08.03.2006 20:00
 
Skal nok ikke se bort ifra at du fikk en solid revansje der, nei... men spørs om ikke jeg så flere postskjermer enn deg :p
Får vel vente til sesongen kommer skikkelig igang(og vi har løpt noen skikkelige løp) før vi trekker noen konklusjoner om treningen her!!
Message                      RE: .. februar?
Morten Christophersen 08.03.2006 20:11
 
Jeg tror jeg snart har sett postskjermen på Mikkelbånn et tresifret antall ganger...
Message                        RE: .. februar?
tilt 08.03.2006 20:32
 
Hehe!!
henger en gammel slitt skjærm inne i skogen ved skiløpa her på ås også... sett den en del ja...

!